Sökning: "japanska marknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden japanska marknaden.

  1. 1. Modelling Proxy Credit Cruves Using Recurrent Neural Networks

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Lucas Fageräng; Hugo Thoursie; [2023]
    Nyckelord :Deep Neural Networks; Credit Risk; Financial Modelling; LSTM; Credit Default Swaps; Credit Valuation Adjustment; Djupa Neurala Nätverk; Kreditrisk; Finansiell Modellering; LSTM; Kreditswappar; Kreditvärderingsjustering;

    Sammanfattning : Since the global financial crisis of 2008, regulatory bodies worldwide have implementedincreasingly stringent requirements for measuring and pricing default risk in financialderivatives. Counterparty Credit Risk (CCR) serves as the measure for default risk infinancial derivatives, and Credit Valuation Adjustment (CVA) is the pricing method used toincorporate this default risk into derivatives prices. LÄS MER

  2. 2. Kulturella anpassningar i reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av Ikeas och Mujis reklamfilmer på den svenska och japanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Märta Westin; Jenny Aspemo; [2023]
    Nyckelord :Ikea; Muji; tvärkulturell marknadsföring; kulturell anpassning; reklamfilm;

    Sammanfattning : Ikea och Muji är två multinationella företag vars affärsidéer utgår från att sälja heminredning i en tillgänglig prisklass. Företagande över olika geografiska marknader ställer i sin tur särskilda krav på marknadsföringen, som kräver anpassning till den lokala kulturen i fråga. LÄS MER

  3. 3. MÄTNING OCH JÄMFÖRELSE AV DUOLINGOS OCH RENSHUUS FÖRMÅGA ATT LÄRA UT JAPANSKA : En kvantitativ studie som genom självbedömning jämför två olika språkinlärningsappars metoder för att lära ut japanska

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Erik Hellström; Max Björk; [2023]
    Nyckelord :Språkinlärning; gamification; japanska; Duolingo; Renshuu; CEFR;

    Sammanfattning : Det finns flera olika appar ute på marknaden för att lära sig japanska. Flera av dessa använder sig av olika typer av gamification för att behålla användarnas intresse så de lär sig mer. Duolingo är den största av alla dessa appar, men det finns även nyare appar med andra inlärningsmetoder. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar en företagskultur sättet att bygga en organisation i Sverige : - En fallstudie om Shimano Nordic AB (Sverige)

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonatan Holst; Martin Wadia; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; cross-cultural; governance; hierarchy; Japan; Sweden and adaptation.; Företagskultur; tvärkulturell; styrning; hierarki; Japan; Sverige och anpassning.;

    Sammanfattning : Title: How does a corporate culture affect the way an organization is built in Sweden Level: Bachelor's degree thesis in business administration Author: Martin Wadia and Jonatan Holst Supervisor: Alice Schmuck Date: 2023 January Purpose: The purpose of this study is to analyze the cultural aspect within an organization, how it affects organizational structure and when a company with a different corporate cultureconducts business in Sweden. We will examine how a Japanese company adapted itsorganization to cross-cultural differences and analyze whether hierarchy systems create valuefor them in a country where that culture is not as common. LÄS MER

  5. 5. Entering to the Japanese market with a sustainability valued product : sustainability awareness and media landscape in Japan

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Miina Yamada; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Japan; marketing; media; advertising; market entry;

    Sammanfattning : With a research question “How could Western companies enter the Japanese market when they promote sustainability valued products/services”, this research examined how people in Japan have awareness towards sustainability. To think about how specific marketing execution could be done to promote a product or service, a part of this project took place in Japan to capture the media landscape and current trends. LÄS MER