Sökning: "japanska"

Visar resultat 11 - 15 av 545 uppsatser innehållade ordet japanska.

  1. 11. Kulturella anpassningar i reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av Ikeas och Mujis reklamfilmer på den svenska och japanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Märta Westin; Jenny Aspemo; [2023]
    Nyckelord :Ikea; Muji; tvärkulturell marknadsföring; kulturell anpassning; reklamfilm;

    Sammanfattning : Ikea och Muji är två multinationella företag vars affärsidéer utgår från att sälja heminredning i en tillgänglig prisklass. Företagande över olika geografiska marknader ställer i sin tur särskilda krav på marknadsföringen, som kräver anpassning till den lokala kulturen i fråga. LÄS MER

  2. 12. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER

  3. 13. Analysing the Translation of Tense Variation from Japanese to English in Ryunosuke Akutagawa’s Yabu no Naka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Japanska

    Författare :Emil Hoof; [2023]
    Nyckelord :Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This thesis discusses the use of tense variation in Japanese, and if there are any methods of translating this into English. Tense variation means the alternation between the two tenses, past and non-past, in Japanese narratives. This alternation can happen even when all the events take place in the past and in chronological order. LÄS MER

  4. 14. An Exploration of Using Japanese Onomatopoeia for Sound Visualization in Museum Environments to Improve Sound Awareness and Sound Comprehension

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Karolina Shi; [2023]
    Nyckelord :sound visualization; sound awareness; virtual reality; ljudvisualisering; ljudmedvetenhet; virtuella miljöer;

    Sammanfattning : Ökad tillgång till teknik som augmented reality (AR) ger museer möjlighet att utforska alternativa interaktioner för utbildning och ökad tillgänglighet. Den här studien utforskar visualisering av miljöljud på museer i syfte att öka ljudmedvetenhet och förbättra museiupplevelsen. LÄS MER

  5. 15. Use of Deontic Consequent Clauses with Conditional to and ba in Written Japanese: Effects on Comprehension and Perceived Proficiency

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Japanska

    Författare :William Karlsson; [2023]
    Nyckelord :error analysis; deontic modality; conditional markers; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study investigates the effects of violating deontic constraints on the Japanese conditional markers to and ba. Via an online survey, native speakers reviewed sentences containing violations of these constraints, evaluating their own ability to understand the sentence and the proficiency of the sentences’ authors. LÄS MER