Sökning: "jeans konsumtion"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden jeans konsumtion.

  1. 1. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  2. 2. Konsumtion som livsstil - att ändra ett kundbeteende för att förverkliga en hållbar strategi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Minna Ytterfors; Martine Roshauw; [2014-07-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur företag arbetar med att försöka förverkliga en hållbar strategi som kräver ändring av kunders beteende. Studien adresserar två brister i tidigare forskning: i) avsaknaden av empiriska studier av hur företag arbetar med hållbara strategier i praktiken och ii) bristfällig fokus på de trade-offs företag ställs inför i arbetet med hållbara strategier. LÄS MER

  3. 3. Vi gör det vi är bäst på vilket är att tillverka jeans.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anna Andersson; Ann-Sofie Rudman; [2009]
    Nyckelord :nudie jeans; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesbyggnad; kärnvärde; jeansföretag; strategiska varumärkesplattformen;

    Sammanfattning : I det samhälle som vi lever i idag konsumerar människor inte enbart för att tillfredställa de mest grundläggande behov som värme, mat, vatten etc. Konsumtion har övergått ifrån att vara något nödvändigt till att bli en form av fritidssysselsättning, ett intresse, en form av njutning. LÄS MER

  4. 4. Butikskoncept : - och det mervärde det skapar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Tellefsen; Kristian Sewén; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumenterna i studien visar på en mångfald av beteenden när det kommer till hur de påverkas av butikskonceptet. Upplevelserna i butikerna är många och varierar mellan konsumenterna. Olika typer av konsumtion skildras, bland annat genomförs nöjesshopping och målorienterad shopping av konsumenterna i studien. LÄS MER

  5. 5. A tale of two cities- en fallstudie om Acne Jeans

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Andersson; Charlotte Andersson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Som med många svenska varor och tjänster, räcker inte den svenska marknaden till för att vara tillräckligt lönsam. Detsamma gäller även många modeföretag där exporten är nödvändig för att den svenska modebranschen skall ha möjlighet att utvecklas. LÄS MER