Sökning: "joacim olofsson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden joacim olofsson.

  1. 1. Förövare eller åskådare? En visuell analys av manliga subjekt & maskulinitet i The Bystander Campaign

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Joacim Olofsson; [2018]
    Nyckelord :Diskursanalys; Genus; Grafisk design; Maskulinitet; Representation; The Bystander Campaign; Visuell analys; Våldtäkt;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår ifrån en våldtäktsdiskurs där fokus läggs på offret och förövaren osynliggörs i den mediala representationen av sexuellt våld. Genom en visuell diskursanalys undersöks representationen av män i The Bystander Campaign i förhållande till maskulina strukturer i den rådande våldtäktsdiskursen. LÄS MER

  2. 2. Svenska bankers syn på personalomsättning : Påverkar den kundnöjdheten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Joacim Westman; Jesper Olofsson; [2018]
    Nyckelord :personalomsättning; banker; kundnöjdhet; kundcenter;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Den arbetsintensiva tjänstesektorn i Sverige har växt kraftigt det senaste århundradet och de anställda spelar en alltmer viktig roll i organisationer, vilket gör det viktigt för organisationer att behålla dessa individer. Dessutom är personalomsättning ett av de mest debatterade ämnena det senaste århundradet då det skapar kostnader och andra negativa konsekvenser för organisationerna. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of webscraping tools for creating an embedded webwrapper

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Joacim Olofsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report aims to evaluate three different tools for web data extraction in Java for the company Top of Europe. The tools used in the evaluation was jArvest, Jaunt and Selenium WebDriver. Through a case implementation which wrapped parts of a specific web application, web document data was to be automatically identified, extracted and structured. LÄS MER

  4. 4. Låt inte gästen få sista ordet. : En kvalitativ studie om hur tjänsteföretag inom besöksnäringen arbetar och skulle kunna arbeta med Sociala medier, WOM och eWOM

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joacim Braunander; Fredrik Olofsson; [2015]
    Nyckelord :CGM; Extern marknadsföring; Sociala medier; Kommunikation; Intern marknadsföring; Word of mouth; electronic Word of mouth;

    Sammanfattning : Internet har utvecklats snabbt de senaste åren och med utvecklingen har sociala medier blivit en stor del av Internet. Sociala medier innebär all form av kommunikation som sker på Internet så som exempelvis Tripadvisor, Facebook, Twitter, Booking.com eller Instagram. LÄS MER

  5. 5. Förtroende vid ekonomisk rådgivning - en kvalitativ studie av ett konsultbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Bjärntoft; Joacim Persson; Erik Olofsson; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; försäljning; social dynamik; ekonomisk rådgivning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur rådgivaren agerar för att försöka bygga upp ett förtroende för kunden vid försäljning av finansiella tjänster. Vi vill lyfta fram och belysa vikten av den personliga kontakten och rådgivarens förhållningssätt vid en säljsituation och då specifikt under servicemötet. LÄS MER