Sökning: "job ad"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden job ad.

  1. 1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  2. 2. Hur ordval i arbetsannonser påverkar vem som söker: En studie om metastereotyper, Self-efficacy och ålder.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malin Blomqvist; Maja Kallin Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :age; meta stereotype; recruitment; Self-efficacy; Big six; ålder; rekrytering; metastereotyp; Social Sciences;

    Sammanfattning : Recruiting workforce is a constant challenge for many companies and organizations where they need to attract, hire, and keep qualified personnel, all while there is a shortage of capable and relevant candidates. Therefore, it is of utmost relevance to present a job ad that is optimized to the correct target group and demography. LÄS MER

  3. 3. EXPLORING THE ACCURACY OF SELF-ESTIMATED JOB FIT: DETECTING GENDER AND PERSONALITY INFLUENCES

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Camilla Björklund; Emma Östling Lenz; [2023]
    Nyckelord :self-estimate; gender; fit for a job; accuracy; självskattningar; kön; lämplighet för en tjänst; träffsäkerhet;

    Sammanfattning : Self-estimates of performance have been demonstrated to influence actual performance. Different factors have shown to affect the ability to estimate accurately, such as gender and personality. However, these relationships are somewhat ambiguous and have not been studied in relation to fit for a job. LÄS MER

  4. 4. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tony Lam; William Fredriksson; Fisnik Sahara; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; A study of the use of AI in IT businesses; Artificiell Intelligens; AI; algoritmer; processer; etik;

    Sammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER

  5. 5. Skolledarpraktik i förändring : Lärdomar från ett aktionsforskningsprojekt om skolledares praktik i ett distribuerat ledarskap

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Boork; [2021]
    Nyckelord :distribuerat ledarskap; praktikarkitekturer; aktionsforskning; appreciative inquiry; tillitsbaserad ledning och styrning;

    Sammanfattning : This thesis focuses on how distributed leadership affects school leaders’ practices. Two questions are asked: 1.              How does the architecture of practice affect school leadership in an effort to achieve distributed leadership? 2. LÄS MER