Sökning: "job ads"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden job ads.
16. Public libraries and digital competences. : A mixed-method analysis of job ads and professional views.
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Technological advancements and digital tools have radically changed the professional profile of public librarians and yet little has been researched about the practical influence these changes have had on the digital competences that the professionals need in their daily work. The goal of the present paper is to examine which digital competences are required of the modern public librarian. LÄS MER
17. Ledarskap och genus : En studie som undersöker hur genus tar sig i uttryck i rekryteringsannonser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sverige anses idag vara ett av det mest jämställda länderna i världen. Även om kvinnor idag besitter över 50 procent av chefspositionerna inom både landsting och kommun så besitts endast 38,2 procent av chefspositioner inom samtliga sektorer på arbetsmarknaden av kvinnor. Minst kvinnor i chefspositioner finns inom den privata sektorn. LÄS MER
18. Kvinnligt och manligt språkbruk i personliga brev : En kvalitativ studie om hur kvinnor och män framställer sina egenskaper i personliga brev
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : In previous linguistic research, it has been found that there is an indirect relationship between gender and language usage. It has also been found that men and women use language in a distinctive way in their work role. LÄS MER
19. Vad spelar en elevassistent för roll? : en studie av hur särskolans elevassistentroll och uppdrag uttrycks i jobbannonser och arbetsbeskrivningar - ett försök till en kritisk diskursanalytisk ansats
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Forskning kring elevassistentens uppdrag och roll i skolan blir allt mer angeläget då yrkesgruppen tycks fortsätta växa i den takt som också den grupp av elever som omväxlande beskrivs, med eller i, särskilda behov ökar. Detta är en profession som dels framställs som svårfångat och komplext och dels som forskningsmässigt eftersatt. LÄS MER
20. ”Vi söker en noggrann och kreativ bläckfisk” En kvalitativ innehållsanalys av platsannonser på LinkedIn för kommunikatörer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Kommunikatörer är en yrkesgrupp som både kämpar för sin legitimitet och ett tyd-liggörande av vad rollen innebär. Denna studie syftar till att undersöka hur kommu-nikatören porträtteras i platsannonser på LinkedIn. Studien utgår från en socialkon-struktivistisk ansats, där rollen antas konstrueras genom hur den beskrivs och talas om. LÄS MER