Sökning: "job appeal"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden job appeal.
1. Gendered Language in English Job Advertisements and the Perception of Potential Applicants within Electrical and Electronic Engineering in Sweden
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This mixed-method study investigates the use of masculine and feminine-coded words (i.e., words associated with gender stereotypes) in English job advertisements in Sweden, focusing on the male-dominated Electronic and Electric engineering field in Sweden (SCB, 2022). LÄS MER
2. Flexibilitetens Attraktion: En undersökning av hur unga vuxna upplever organisationsbeskrivningar i arbetsannonser
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Som en följd av Covid-19 har flexibilitet ökat på arbetsmarknaden samtidigt som unga vuxna inom kort utgör den huvudsakliga arbetskraften. Målsättningen var därför att förstå hur unga vuxna upplever flexibilitet inom organisationer. LÄS MER
3. Advantages and Disadvantages of a Web-Based, Interactive Resume : A Qualitative Case Study
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis examines the advantages and disadvantages of interactive resumes in comparison to traditional static formats, with a specific focus on their relevance in the consultancy industry. Despite the prevalent use of resumes in job applications, there is a lack of research on the merits and drawbacks of interactive resumes in relation to their static counterparts. LÄS MER
4. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER
5. Kan användning av olika typer av språk påverka vem som känner sig inbjuden till en organisation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The purpose of this study was to investigate whether there is a gender difference in potential employees' experiences of an organisational description due to the language used. The research questions were "Does the type of language in an organisational description lead to women and men feeling differently regarding job appeal?", "Does the type of language in an organisational description lead to women and men feeling differently regarding belongingness in the workplace?" and "Does the use of communal or agentic language lead to different levels of identity threat for women and men respectively?". LÄS MER