Sökning: "job search behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden job search behavior.
1. Vad lockar Generation Y och Z till arbetet? : En kvalitativ studie om valet av arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Mot bakgrund av de generationsskillnader som finns på arbetsmarknaden var syftet med studien att undersöka hur Generation Y söker arbete som anställd i en kommunal förvaltning i jämförelse med Generation Z. Studien genomfördes som en kvalitativ fallstudie och riktade in sig på en utvald svensk kommun. LÄS MER
2. Optimizing The Employer Value Proposition : A Study on Value Perceptions Amongst Passive Job-Seekers Within the Engineering Industry
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this explanatory study is to extend the knowledge of how to develop an employer value proposition that conveys an attractive employer brand. Literature Review: Literature reviewed for this study includes the concepts of employer brand, employee value proposition, and different aspects of work attributes (i.e. LÄS MER
3. Operationsteamets upplevelser av kommunikationssvårigheter : - En litteraturstudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Operationsteamet består av olika professioner som alla utgör en viktig del i arbetet. För att tillvarata allas unika kompetens krävs ett effektivt samarbete och informationsutbyte. LÄS MER
4. Känslomässig instabilitet och dess påverkan på arbetssökande beteende i en svensk population
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Sambandet mellan personlighet och arbetssökande beteende har mestadels undersökts bland studenter tidigare. Denna studie undersökte om känslomässig instabilitet påverkade sättet att söka arbete hos 123 arbetssökande icke-studenter mellan 20-65 år. LÄS MER
5. Hyperbolic Discounting and Job Search
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : The theory of hyperbolic discounting can explain why people procrastinate. We test our hypothesis that people do have hyperbolic preferences by studying data describing the job search behavior among unemployed Swedish persons. LÄS MER