Sökning: "jobbannons"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet jobbannons.
1. Jag är den ni söker: En experimentell studie kring jobbannonsers effekt på skönmålning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Personlighetstester är ett vanligt förekommande verktyg i rekryteringsprocesser. Ett problem som kan uppstå är kandidater som skönmålar sina svar för att bättra sina chanser till anställning. LÄS MER
2. Mitt i prick! : En kvantitativ studie som syftar till att undersöka vad studenterna på Karlstad Universitet tilltalas av och inte i två olika jobbannonser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Utformningen av en jobbannons och dess innehåll är ett viktigt verktyg för att att lyckas attrahera den rätta kandidaten för den utlysta tjänsten. Det finns få studier som syftar till att undersöka hur personen som läser en jobbannons tilltalas eller inte av dess innehåll. LÄS MER
3. Matching Job Applicants to Free Text Job Ads Using Semantic Networks and Natural Language Inference
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Automated e-recruitment systems have been a focus for research in the past decade due to the amount of work required to screen suitable applicants to a job post, whose resumés and job ads are commonly submitted as free text. While recruitment organizations have data concerning applicant resumés and job ad descriptions, resumés are often confidential, limiting the use of direct deep learning methods. LÄS MER
4. "Lite läskigt när jag tänker på framtiden, vad händer nu?" : En kvalitativ studie om hur studenter upplever sin anställningsbarhet på arbetsmarknaden vid avslutade studier.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka sambandet mellan HR-studenters upplevda anställningsbarhet under sista terminen innan arbetslivet väntar. Studiens frågeställningar är: ”Har studenterna tänkt och reflekterat över sin egen anställningsbarhet?”, ”Påverkas och förändras upplevd anställningsbarhet av omgivningen?” och ”Hur upplever studenter att deras kompetens är anpassad till arbetsmarknadens efterfråga?”. LÄS MER
5. Den kodade vinnaren : En diskursanalys om könskodning i IT-branschens jobbannonser
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER