Sökning: "johan lantz"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden johan lantz.
1. Säkerhet av internetbaserade-röstningssystem
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Kan ett e-röstningssystem som tillåter röstning i okontrollerad miljö över internet vara säkertnog för att användas i en såpass viktig process som den svenska valprocessen? För att besvaradenna fråga har tidigare undersökningar och användning av elektronisk röstning utförts. Denteori som används är grundad i Europarådets rekommendationer för säkerhet av e-röstning,Estlands användning av e-röstning samt IT-säkerhet och risker. LÄS MER
2. Klimat, miljö och informationssystem- Om Green IS applicerbarhet i organisationers miljöhållbarhetsarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Den extraarbetande studenten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Studenters ekonomi är ofta i fokus, både i media och i folkmun. Det talas ofta höjt studiestöd men också om studenternas vanor kring extraarbete. En del anklagar dem för att vara ovilliga att arbeta extra medan andra påpekar det faktum att en heltidsstudent förväntas lägga ner 40 timmar i veckan på sina studier. LÄS MER
4. Hur går det med implementeringen av IFRS 3 i Sverige?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns många åsikter om hur det går med implementeringen av IFRS 3. Analysen av empirin visade att åsikterna skiljer sig åt mellan olika respondenter. Vi har sett att det fortfarande går att tillämpa Jönssons teorier. Även Puxty och Willmotts teorier går att använda än idag. LÄS MER
5. Det goda samtalets betydelse för lärande
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen bygger på några teoretiska perspektiv om samtalets betydelse för lärande och framställs här som betydelsefullt såväl för lärande som för utveckling och etablering av demokrati. Sammanfattningsvis handlar det om att individer med hjälp av samtal görs delaktiga i en lärandeprocess. LÄS MER