Sökning: "johan lindblom"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden johan lindblom.

  1. 1. Etiska aspekter rörande användning av AI inom redovisning : En kvalitativ studie om hur redovisningsekonomer ser på etik och användandet av AI

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Hanna Omhav; Jakob Svärd; Johan Lindblom; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Redovisning; Artificiell Intelligens; Etik; AI; Implementering AI;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) är ett paraplybegrepp för intelligent teknologi. AI används inom redovisningsområdet, och kommer användas mer i framtiden. En rad etiska frågor har uppkommit i samband med ökat införande av AI i samhället i stort och även inom redovisningsområdet. LÄS MER

  2. 2. Investeringsrådgivares syn på hållbarhet. Hur yrkesutövningen påverkas av EU:s regelverk samt hur tolkning skiljer sig mellan banker.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Sjöholm; Johan Lindblom; [2023-02-27]
    Nyckelord :ESG; EU legal framework; financial institutions; investment advisor; MiFID; MiFIR;

    Sammanfattning : paper will describe how investment advisors at Swedish financial institutes work with sustainability and how EU directives and regulations affect them. Directives and regulations such as MiFID II, MiFIR, SFDR and Taxonomy which have been constituted and implemented more extensively through the 2010 decade which is leaving investment advisors in an undoubtedly need for adaptation. LÄS MER

  3. 3. En enkätstudie om historielärares tolkning och uppfattning av Lgr 22

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Dzenana Isakovic; Johan Lindblom; [2023]
    Nyckelord :curriculum reform; curriculum theory; Lgr 22; national curriculum; teacher interpretation;

    Sammanfattning : Recently a new national curriculum was introduced in Swedish grade schools. This study set out with the purpose to investigate how teachers have interpreted and perceived the new policy documents during their first year in action. LÄS MER

  4. 4. Kliniska lärares uppfattningar om implementering av Peer Learning i verksamhetsförlagd utbildning inom anestesi och operation : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Johan Lindblom; Maria Norén; [2023]
    Nyckelord :Anestesi; Operation; Verksamhetsförlagd utbildning; Peer Learning; Implementering; Avancerad nivå;

    Sammanfattning : KLINISKA LÄRARES UPPFATTNINGAROM FÖRUTSÄTTNINGARNA FÖRIMPLEMENTERING AV PEER LEARNING IVERKSAMHETSFÖRLAGD UTBILDNINGINOM ANESTESI OCH OPERATION -EN KVALITATIV INTERVJUSTUDIE JOHAN LINDBLOMMARIA NORÈN Lindblom, J & Norén, M. Kliniska lärares uppfattningar om implementering av PeerLearning i verksamhetsförlagd utbildning inom anestesi och operation. LÄS MER

  5. 5. En kunskapsöversikt av lärares bedömning inom ämnet historia.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johan Lindblom; Edita Matjani; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research paper is conducted to investigate and gain a better understanding about how assessment work within history education in a predominantly Swedish context is undertaken. The main question the research takes its inspiration from is assessment within history education. LÄS MER