Sökning: "johanna ahlin"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden johanna ahlin.
1. Suicid bland ungdomar : En forskningsöversikt om riskfaktorer och förebyggande åtgärder
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
2. The challenge of managing support functions in a complex organization - A case study of how NCC manages their shared service center
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : A challenge large complex organizations are facing today is how to become more efficient. By having a shared service center (SSC) and thus concentrating the support functions within the organization, the producing units can instead focus on their core business. LÄS MER
3. Elevinflytande i matematiken : Två pedagogers och fyra elevers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna undersökning var att ta reda på hur pedagoger och elever upplever elevinflytande i matematiken. Vi ville även undersöka om pedagogernas syn på elevinflytande stämde med det som står i styrdokumenten. LÄS MER
4. Styrning av säljbolag - En studie av hur säljbolag i en global industrikoncern styrs på distans
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : In today's globalized world it is essential to achieve goal congruence within a multinational corporation despite the distances between the headquarters and subsidiaries. A case study has been performed to examine how control of sales units within a Swedish multinational corporation is achieved. LÄS MER
5. Sinnliga produkter : estetik som konkurrensmedel
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Idag förväntar sig ett företags konsumenter att de erbjudna produkterna ska fungera i enlighet med vad som utlovas. Funktionalitet och kvalitet är därför aspekter som ingår i de allra flesta företags produkterbjudande och kan i allt mindre grad användas som konkurrensfördelar. LÄS MER