Sökning: "johanna edlund"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden johanna edlund.

  1. 1. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Edlund; Johanna Storsjö; [2023]
    Nyckelord :social media; parasocial relationship; discount codes; fashion; influencer marketing; sociala medier; parasociala relationer; rabattkoder; mode; influencer marketing;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER

  2. 2. Mitt kors - En stötesten för kyrkan? En diskursanalys av initiativet Mitt kors.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Tommy Brandt; [2022-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Father Jaques Hamel was murdered on July 26, 2016, while he was celebrating the morning mass in his small church in Saint-Étienne-du-Rouvray in northern France. Hamel was killed by two young men pledging allegiance to the Islamic State. It was a time of growing numbers of reports of political Islamic terror acts on European soil. LÄS MER

  3. 3. Tillfällig varubrist i dagligvaruhandeln : Bibehållen kundnöjdhet genom kundfokuserat agerande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Edlund; Marie Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :Varubrist; Dagligvaruhandel; Konsument-missnöje; Kundnöjdhet; Konsumentbeteende; Service recovery; Rättviseteori; Kommunikation; ofrivilligt avbrutna köp;

    Sammanfattning : Varubrist i dagligvaruhandeln har kommit att bli en allt vanligare företeelse som kan skapa problem för såväl butik som konsument. Problematiken har aktualiserats de senaste åren med oförutsedda externa världshändelser, exempelvis Covid-19 pandemin och kriget i Ukraina, vilka har orsakat produktionsproblem samt leveransstörningar. LÄS MER

  4. 4. Controversial Advertisement and New Investors: Is this a knock-OAT for the sustainable Company Oatly?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beata Edlund; Emma Pärsson; Johanna Gripwall; [2021]
    Nyckelord :brand activism; Oatly; corporate reputation; brand identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : December 2nd 2016 it was established that Oatly had a new co-owner, China Resources, a partnership that went against not only their own core values but also the values of their oat followers. However, it was not until 2019 the media storm drew in. LÄS MER

  5. 5. The future of maintenance work at a Swedish steel producer : Effective and Attractive workplaces through Industry 4.0

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Johanna Edlund; Per Hellström; [2019]
    Nyckelord :Industry 4.0; Work environment; Future industry; Human work science; Steel industry; Attractive workplace; Participation; Resistance; Maintenance work; Industri 4.0; Arbetsmiljö; Framtidens industri; Arbetsvetenskap; Stålindustri; Attraktiva arbeten; Delaktighet; Motstånd; Underhållsarbete;

    Sammanfattning : Industry 4.0 is being investigated all around the world and it brings an entire arsenal of new tech-nology. It is during major technological changes where we have the chance to change old pat-terns. LÄS MER