Sökning: "johanna lampeitl"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden johanna lampeitl.

  1. 1. E-handelsförpackningens betydelse för kundbaserat Brand Equity : Hur styrkan i ett varumärke kan byggas med en varumärkesanpassad förpackning vid E-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lampeitl; [2020]
    Nyckelord :Teritary packaging; E-commerce; Customer-based Brand Equity; Brand Equity Dimensions; Brand Value Chain; Brand Metrics;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att experimentellt undersöka om det finns en varumärkesbyggande påverkan vid varumärkesanpassad distributionsförpackning. Teoretiskt har studien utgått från teorier inom kundbaserat varumärkeskapital med utgångspunkt från teorin om Brand EquityDimensions och Brand Value Chain-modellen. LÄS MER

  2. 2. Ett branschfenomen i teoretisk tillämpning - En kvantitativ studie om content marketings effekt på kundbaserad brand equity

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Hagberg; Filippa Keerberg; Andreas Lampeitl; [2016]
    Nyckelord :Content marketing; digital marknadskommunikation; kundbaserad brand equity; brand equity dimensions; brand value chain; digital marketing communication; customer based brand equity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte – Uppsatsens syfte är att utöka förståelsen kring content marketings påverkan på brand equity. Detta görs genom att studera effekten av två former av marknadskommunikation, digital content marketing och digital traditionell reklam, på kundbaserad brand equity. LÄS MER