Sökning: "jonna wikström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden jonna wikström.

  1. 1. Den mångfasetterade Guden : Att inte begränsa Gud

    Magister-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Björn Söderberg Almén; [2020]
    Nyckelord :Nicholas Cusanus; Människa; Jonna Bornemark; Axel Herrlin; Egil W. Wyller; Birgit Helander; Iris Wikström; Metamorfos; skolastik; Immanuel Kant; Jean Baudrillard; Simulacra; Simulation; Psykologi; Epistemologi; Kunskapsteori; Strukturalism; Teologi; Gud.;

    Sammanfattning : Detta är en uppsats som tar sig an, på ett semantiskt sätt, ordet Gud och människors syn på vad ordet Gud har för betydelse. Genom att göra en idéanalys av Jonna Bornemarks analys av Nicolas Cusanus för att se om detta kan vara en väg för att ge en mera mångfasetterad bild och värde av ordet Gud och gudsbilden till den scientistiska människan i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Finns förmågan om den inte kommer av sig själv : Röster om bedömning av kunskaper och förmågor hos elever med dyslexi i skolans sociala praktik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Jonna Wikström; [2017]
    Nyckelord :Dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; bedömning anpassningar; kunskapskrav;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att belysa hur några elever med dyslexidiagnos, samt några av deras lärare, resonerar kring betyg och bedömning. Intervjuer har använts som metod för att kunna lyfta fram lärarnas och elevernas tankar och erfarenheter kring det undersökta ämnet. LÄS MER

  3. 3. Det egna kulturarvet inom den gemensamma referensramen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jonna Lindman; Louise Gustafsson; [2007]
    Nyckelord :Kulturarv; Litteratur; Referensram; Individualiserad undervisning;

    Sammanfattning : Denna undersökning tar sin utgåmgspunkt i det förlag som folkpartisten Cecilia Wikström lade sommaren 2006 om att införa en litterär kanon, obligatorisk skönlitteratur, i skolundervisningen. Undersökningen baseras på fem kvalitativa intervjuer med svensklärare på gymnasiet. LÄS MER