Sökning: "journalist"

Visar resultat 1 - 5 av 278 uppsatser innehållade ordet journalist.

  1. 1. Defending Journalism in Court - A case study on how journalists in Uganda are mobilising for media freedom

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Carl-Magnus Höglund; [2019-10-18]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There is a global decline in media freedom. Journalists are increasingly being harassed,assaulted and imprisoned. While there is a lot of research on this depressing trend, there islittle research on how social actors can act to defend media freedom. LÄS MER

  2. 2. Vad tycker du? Skriv till oss! En kvantitativ innehållsanalys av åsiktsmaterialet i Aftonbladet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Veronika Hohenstein; Amanda Jonsson; Erika Krusell; [2019-07-02]
    Nyckelord :Åsiktsmaterial; digitalisering; kommersialisering; tvåstegshypotesen; dagordningsteorin; medielogik; publikorientering; Aftonbladet.; Opinion pieces; digitisation; commercialisation; two-step flow of communication; agenda setting theory; media logic; audience orientation; Aftonbladet.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether the seemingly increase in public debate over the past two decades has affected the amount of opinion pieces in the paper edition of Aftonbladet.The main questions we have answered in this study are the following; has the number of opinion pieces in Aftonbladets paper edition changed over the past twenty years, what topics and text genres are most frequent and has there been a change over time. LÄS MER

  3. 3. ”JA, VI ÄR JU HELT BESATTA I DE DÄR SIFFRORNA!” - En kvalitativ intervjustudie om hur journalister resonerar kring arbetsrutiner och nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Asplund; Nadia Mattsson; [2019-06-28]
    Nyckelord :Betalvägg; Betalstrategi; Journalist; Journalistik; Journalistikens kommersialisering; Nyhetsvärdering; Strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Att utifrån teorier om nyhetsvärdering och journalistikens kommersialisering få en fördjupad förståelse för hur journalister arbetar med och resonerar kring nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar.Teori: Journalistikens kommersialisering, Nyhetsvärdering. Metod: Kvalitativ intervjustudie. LÄS MER

  4. 4. “The government is watching – don’t step on their toes” : An investigation of the press freedom and the working conditions for journalists in Tanzania

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Benjamin Backlund; [2019]
    Nyckelord :Press freedom; development journalism; brown envelope; self-censorship; journalistic interventionism; values of journalism; developing countries; Tanzania; Dar es Salaam; Tanzanian journalists.;

    Sammanfattning : According to reports from Reporters sans frontiers and Freedom House, the freedom of the press has declined during the recent years in the sub-Saharan country Tanzania. Using the human rights reports as an entry point, this study set out to investigate the working conditions for journalists in the capital de facto of Tanzania, Dar es Salaam. LÄS MER

  5. 5. How does modern media impact decision-making in high-risk organizations?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Fabian Landherr; Samora Mlingwa; [2019]
    Nyckelord :Media; modern media; social media; organizational decision-making; safety; safety culture; just culture; high-risk organizations; FLMU06; Social Sciences;

    Sammanfattning : Accidents always get a lot of public attention. Journalists appear at the site of an accident, taking pictures and making interviews with professionals and eyewitnesses. With the emergence of smartphones, online-media, and social media platforms such as Twitter, Facebook, Instagram, etc. everyone became a journalist. LÄS MER