Sökning: "julia blomberg"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden julia blomberg.

  1. 1. Transformative Marketing Capabilities - An exploratory study of marketing capabilities in firms transforming markets

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Julia Blomberg; Linus Mautner; [2022]
    Nyckelord :Marketing Capabilities; Market Transformation; Transformative Marketing Capabilities; Disruption;

    Sammanfattning : The increased pace of radical innovations and business renewal as a consequence of elevated market turbulence has spurred the acceleration of market transformations. Increased market dynamics also alter common marketing practices, enlarging the gap between such market complexity and firms' marketing ability to cope with the change. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Fast Fashion Brands Through Environmentally Sustainable Efforts : An explorative study on Generation Z’s perceptions towards circular economy initiatives and its impact on Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Linnéa Blomberg; Julia Furman; [2021]
    Nyckelord :Circular Economy; Brand Equity; CBBE model; Fast Fashion; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to explore how environmentally sustainable efforts, in terms of circular economy (CE) initiatives, are affecting the customer-based brand equity (CBBE) of fast fashion brands. By considering the attitudes of Generation Z, fashion companies can build brands that respond to the environmental requirements of future decision-makers. LÄS MER

  3. 3. Browse Offline, Buy Online? : Exploring how showrooming is affected by customer experience in the clothing industry

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Julia Blomberg; Malin Christensson; John Synnes; [2020]
    Nyckelord :Showrooming; Customer Experience; In-store Experience; Decision Making;

    Sammanfattning : Background: In the last 20 years, the retail industry has experienced a drastic transformation and the rise of e-commerce has resulted in a change in the retail business models. Thus, there has been a shift from the traditional single-channel format to a multi-channel format. LÄS MER

  4. 4. Barn som bevittnat våld inom hemmet En kvalitativ studie om hur det går att förstå vart barn som bevittnat våld inom hemmet lägger skulden för våldet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Julia Blomberg; Elin Pettersson; [2018]
    Nyckelord :våld inom hemmet; barn; attribution; skuld; intimt partnervåld;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur vi kan förstå barnets subjektiva perspektiv när det kommer till var barnet förlägger skulden för det våld inom hemmet som barnet har bevittnat mellan sina föräldrar. Studien baseras på kvalitativa semistrukturerade intervjuer med barn i åldrarna 9-13 år som har bevittnat våld inom hemmet mellan sina föräldrar. LÄS MER

  5. 5. Värna Vårda Visa! : Bevarandet av kulturarv och dess roll inom upplevelseturismen ur ett producentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Victoria Blomberg; Julia Wolf; [2016]
    Nyckelord :Cultural Heritage; Interaction; Tourism; Experiences; Local History Society; Destination Development; Experience Consumption; heritage attractions; heritage tourism; Producer Perspective; Kulturarv; Interaktion; Turism; Upplevelser; Hembygdsförening; Destinationsutveckling; Upplevelsekonsumtion; Kulturarvs attraktioner; Kulturarvsturism; Producentperspektiv;

    Sammanfattning : Vår uppsats handlar om hembygdsföreningeni rollen som turistisk aktör. Vi granskar vilka drivkrafter som aktören uppvisar samt hur dessa påverkar synen på modernisering och digitalisering inom den egna föreningen. Vi vill också lyfta fram hembygdsförening som en vagga i vårt kulturarv. LÄS MER