Sökning: "julia eliasson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden julia eliasson.
1. Svenska kvinnliga konsumenters upplevda påverkan av hållbar marknadskomunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har varit en del av samhället sedan den industriella revolutionen (Barregren, 2014). Genom åren har den förändrats och anpassat sig efter samhällets förväntningar, vilket har gjort att på senare tid har företagens marknadskommunikation övergått till att fokusera på klimatavtrycket och det sociala ansvaret som företagen har samtidigt som konsumtionen ökar i samhället. LÄS MER
2. Sjuksköterskors möte med våldsutsatta kvinnor : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Våld i nära relationer klassas som ett samhällsproblem. Det är viktigt att belysa att det finns olika typer av våld, exempelvis fysiskt, psykiskt, sexuellt samt materiellt våld. Sjuksköterskor är betydelsefulla för att identifiera våldsutsatta kvinnor och därigenom arbeta för att främja deras hälsa samt lindra lidande. LÄS MER
3. Föräldrars upplevelse av kängurumetoden under vårdtid på neonatal intensivvårdsavdelning.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : ABSTRACT Background: Kangaroo-mother care (KMC) is a vital part of the neonatal care. The method is based on skin to skin contact, where the parent or another caregiver, holds the child on itsbare chest for an extensive period of time. This has been proven to have a positive effect on the childs physical and mental development. LÄS MER
4. Produkters fortsatta livslängd - En kvalitativ studie om återbruksföretags tre nivåer av cirkularitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Överkonsumtion är ett av alla hållbarhetsproblem i dagens samhälle. I och med detta har återbruk blivit mer efterfrågat och konsumtion av begagnade produkter och reparationsservice ökar. I samband med denna trend blir det populärt för företag att implementera cirkulära affärsmodeller. LÄS MER
5. "There is nothing hidden behind the mask, the mask is all there is": En netnografisk studie om influencers autenticitet och modets kommunikation via kanalen YouTube
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This bachelor thesis, “There is nothing hidden behind the mask, the mask is all there is.’ - A netnographic study on influencers’ authenticity and the communication of fashion through YouTube”, aims to understand the conception of authenticity and identity from a fashion perspective through the phenomenon vlogging on YouTube. LÄS MER