Sökning: "julia olander"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden julia olander.
1. Att se sig själv med andra ögon : En intervjustudie om att dela kroppspositivt material på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur svenska kvinnor som definierar sig själva som kroppspositivister upplever att dela bilder på sig själva på Instagram. Totalt 5 kvinnor intervjuades kring hur deras identitet, självkänsla och kroppsuppfattning påverkades. Alla intervjuer spelades in och transkriberades. LÄS MER
2. How companies ensure XTC
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This paper aims to investigate how a company ensures cross-team collaboration, what challenges there might be to this phenomenon, and lastly how the COVID-19 crisis has impacted this type of collaboration. The empirical data was collected through interviews with 12 employees from 5 different teams at a Medical-Technology company. LÄS MER
3. "Den kan aldrig vara empatisk" - RPAs intåg på HR-avdelningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Den här rapporten siktar till att förklara hur och varför organisationer väljer att implementera eller inte implementera RPA inom HR samt hur påverkan upplevs i det dagliga HR-arbetet. Rapporten genomfördes genom intervjuer med tre olika HR-chefer och två HR-konsulter på globala/nationella organisationer. LÄS MER
4. How to become an attractive piece of (plant-based) meat: a quantitative study on how to efficiently market plant-based meat substitutes
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : With the sustainability debate growing, one of the most popular ways of contributing to a better future not only for the world but also for one's health is a plant-based diet. The market for plant-based meat substitutes increase annually, but the resistance to reverting from a meat-based diet has proven to be substantial. LÄS MER
5. Värdet av en microinfluencer - En kvantitativ studie om reklameffektivitet till följd av antal följare och kongruens
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In the context of social media marketing, this thesis empirically investigate how influencers' follower count and congruence with advertised brand effect advertising effectiveness. An experimental study was conducted with the purpose of examine whether these effects have an impact on the outcome of advertising and to elucidate which effect to prioritise in the configuration process of influencer marketing advertisements. LÄS MER