Sökning: "källförteckning"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet källförteckning.

  1. 1. Högläsning : Grundskolans F–3 lärare beskriver syfte, planering och arbetssätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maria Beronius; [2021]
    Nyckelord :högläsning; read-alouds; literacy; lärarperspektiv; planering; förberedelser arbetssätt; textsamtal; diskussioner;

    Sammanfattning : Studien undersöker F-3 lärares beskrivningar av högläsningsarbetet genom ett kvalitativt perspektiv. Det insamlade materialet kommer i huvudsak från öppna enkätfrågor, vilka sedan analyseras efter lärarnas, skriftliga beskrivningar. LÄS MER

  2. 2. Trender och transparens En studie av kvinnliga konsumenters inställning till Lindex hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mimmi Bladini; Ellen Simonsson; [2015-08-13]
    Nyckelord :Lindex; hållbarhetskommunikation; hållbart mode; etisk konsumtion; attityd; tolkning;

    Sammanfattning : Titel: Trender och transparens Författare: Mimmi Bladini och Ellen Simonsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2015 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord och sidor: 16 726 ord exkl. LÄS MER

  3. 3. Text, textreklam och textliknade reklam – är det någon skillnad?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindgren Arnoldsen; Victoria Arvidsson; [2014-08-22]
    Nyckelord :Gråzon; Marknads- och demokratidriven yttrandefrihet; semiotik; redaktionell text; extliknande reklam; textreklam; tryckt nyhetspress; TU;

    Sammanfattning : Titel: Text, textreklam och textliknade reklam – är det någon skillnad? Författare: Emelie Lindgren Arnoldsen & Victoria Arvidsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 27 (exklusive abstract, executive summary, källförteckning och bilagor) Antal ord: 12 595 (exklusive abstract, executive summary, innehållsförteckning, källförteckning och bilagor) Syfte: Att undersöka hur skillnaden mellan textreklam, textliknande reklam och redaktionell text uppfattas i tryckt nyhetspress. LÄS MER

  4. 4. Sportjournalistikens utveckling – en studie om Expressens bevakning av det svenska fotbollslandslaget vid VM 1994 och 2006

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jens Karlsson; [2012-09-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Sportjournalistikens utveckling – en studie om Expressens bevakning av det svenska fotbollslandslaget vid VM 1994 och 2006 Författare: Jens Karlsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2012 Handledare: Malin Sveningsson Sidantal: 38, exklusive källförteckning och bilaga Syfte: Att undersöka om, och i så fall hur, sportjournalistiken har förändrats i tryckt press, vilket exemplifieras av Expressens bevakning av det svenska landslaget vid två VM-slutspel, 1994 och 2006 Metod: Kombination av kvantitativ och kvalitativ textanalys Material: Samtliga artiklar från den tryckta upplagan av Expressen som behandlar det svenska landslaget vid VM 1994 och 2006 Huvudresultat: Sportjournalistiken har i många avseenden förändrats ganska radikalt. Den har fått ett större utrymme och det skrivs betydligt fler artiklar 2006 än 1994. LÄS MER

  5. 5. Studentbloggens i sitt sammanhang – En studie av tio studentbloggar, deras tema och utformning på tre olika universitet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Bergenfelz; [2012-09-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Studentbloggens i sitt sammanhang – En studie av tio studentbloggar, deras tema och utformning på tre olika universitet Författare: Lisa Bergenfelz Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs Universitet (JMG) Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2012 Handledare: Ulrika Andersson Sidantal/Antal ord: 44 sidor/15 487 ord inklusive källförteckning samt bilagor. LÄS MER