Sökning: "känd reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden känd reklam.

  1. 1. Permission Based Risk Assessment for Enhancing Privacy of Android Users

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Muhammad Rashid Idris; [2018]
    Nyckelord :Android; Mobile apps; Privacy; Risk assessment; Principle of Least Privilege; EBIOS; Android; Mobila appar; Integritet; Riskbedömningsmetoden; Princip om lägst privilegium; EBIOS;

    Sammanfattning : Mobile applications tend to access data beyond their intended functionality and share this data with third parties for various purposes including marketing, profiling and advertisement. This data also includes user’s personal information and access to this personal information without user’s consent put user’s privacy at risk. LÄS MER

  2. 2. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA ÅHMAN; ELIN HAHNE; [2013]
    Nyckelord :Viral spridning; Sociala medier; Pop up stores; Innovativ marknadsföring; Dold marknadsföring; Varumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER

  3. 3. Brandsnyltning - Branding med bitter eftersmak

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Jacob Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Branding; Marknadsföringslagen; renommésnyltning; varumärken; brandsnyltning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Branding definieras i denna uppsats som alla marknadsföringsaktiviteter ett varumärke använder för att synas, stärka, definiera och särskilja sig samt den goodwill som erhålls av dessa marknadsföringsåtgärder. Detta innefattar således reklam, events, utskick, sponsring etcetera. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesskydd för personnamn – ett nödvändigt komplement till skyddet i lagen om namn och bild i reklam?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Jakob Losell; [2012]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; immaterialrätt; personnamn; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ett personnamn kan på olika sätt skyddas mot utnyttjande i kommersiella sammanhang. I svensk rätt finns, genom lagen om namn och bild i reklam, ett grundläggande skydd mot att näringsidkare utnyttjar annans personnamn i marknadsföring. Ändå väljer somliga att dessutom varumärkesskydda sitt namn enligt reglerna i VML. LÄS MER

  5. 5. L'Oréal VS. Mary Kay : En kvalitativ studie om marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lovisa Johansson; Hanna Arvidsson; [2011]
    Nyckelord :varumärke; marknadsföringsstrategier; marknadsföringstrender; värderingar; kundrelationer; mätta på reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att kartlägga Mary Kays och L’Oréals marknadsföringsstrategier samt undersöka ifall de, av våra informanter, uppfattas i enlighet med företagens värderingar. Metod: Studien är genomförd med kvalitativ metod i form av fokusgruppsintervjuer vid tre tillfällen med unga kvinnor i åldrarna 21-25 år. LÄS MER