Sökning: "kända personer marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden kända personer marknadsföring.

  1. 1. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnea Brolin; Isabelle Chamoun; [2022]
    Nyckelord :Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect; Brand equity; Opinion leader; Influencer marketing; The match-up effect;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER

  2. 2. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Megan Borghede Gordon; Tinfou Nadia; Julia Sahlin Lahti; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER

  3. 3. Konsumentens uppfattning av Influencer Marketing på Instagram : En experimentell studie på Source Credibility, Köpintention och Varumärkesattityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Birgersson; Jonas Ragnvaldsson; Emma Randau; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Multiple product endorsement; Celebrity endorsement; Source Credibility; Purchase intention; Brand attitude; Influencer marketing; Multiple product endorsement; celebrity endorsement; Source credibility; Köpintention; Varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Sociala medier har under senare år växt och blivit en integrerad del av människors vardag. Tillväxten i populariteten av sociala medier har resulterat i att många företag flyttar delar av sin marknadsföring till dessa plattformar i förhoppningen om att få en bredare och mer engagerad publik. LÄS MER

  4. 4. The house cricket Acheta domesticus, a potential source of protein for human consumption

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Lina von Hackewitz; [2018]
    Nyckelord :house cricket; Acheta domesticus; protein; amino acid; sustainable diet; future food;

    Sammanfattning : population of the world is growing and it is expected that it will reach 9.6 billion people by the year 2050. The demand for animal-derived protein is expected to increase which also increases the land and water usage, greenhouse gas emissions (GHGEs) and therefore leads to environmental stress. LÄS MER

  5. 5. Influencerupplevelse och dess effekt på konsumenter genom Instagram : En studie kring svenska influencers påverkan på konsumenters köpintentioner

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Linn Wilhelmsson; Patricia Matsson; [2018]
    Nyckelord :Influencer experience; Purchase intention; Instagram; Influencerupplevelse; Köpintentioner; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle växer uppmärksamheten kring kända profiler på sociala medier i takt med att användandet av sociala medier ökar. Personer som blivit kända via sina sociala medier benämns ofta som influencers och ses som ett växande fenomen inom marknadsföring då de kan bidra till en ökad viral tillväxt för företag. LÄS MER