Sökning: "kändisar i marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden kändisar i marknadsföring.

  1. 1. "Där det finns sexualiserade kvinnor kommer det alltid att finnas kåta män" : - En tematisk analys av medias framställning av OnlyFans

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Josefine Eriksson; Johanna Christians; [2023]
    Nyckelord :OnlyFans; media; thematic analysis; children; social work; OnlyFans; media; tematisk analys; barn; socialt arbete;

    Sammanfattning : OnlyFans is a relatively new digital platform where fans subscribe to content that a creator publishes. Everything from food recipes to workouts is published, but the platform is best known for its content of sexual material. There are currently a limited number of evidence-based studies regarding OnlyFans. LÄS MER

  2. 2. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Artister som vandrande varumärken : En kvalitativ studie om hur artister blir ett human brand

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Alida Swartling; Louise Schander; [2021]
    Nyckelord :human brand; personal branding; authenticity theory; attachment theory; stakeholder theory;

    Sammanfattning : Att använda människor som varumärken är ett växande marknadsföringsfenomen som har fått benämningen human brand. I dag går det bland annat att hitta detta fenomen i musikbranschen där artister ses som varumärken för sin musik. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters attityder och förtroende för kändisar i marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Jonsson; Matilda Åsander; [2020]
    Nyckelord :celebrity endorsement; marketing; social media; celebrities; consumers attitudes;

    Sammanfattning : Celebrity endorsements have become an increasingly common phenomenon in marketing. Simultaneously the world has been digitalized and social media is now a matter of course rather than an exception. The most active people on digital platforms have been shown to be young people. LÄS MER