Sökning: "kändisar identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kändisar identitet.

  1. 1. Ytliga låtsasvänner och reklampelare i ett : En kvalitativ studie om följares uppfattning om influencers och deras samarbeten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Evelina Olsson; [2020]
    Nyckelord :Influencers; Social media; Influencer marketing; Instagram; Qualitativ survey; Influencers; sociala medier; influencer marketing; Instagram; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken relation följare har till influencers, utifrån följarens perspektiv. Studien ämnar även undersöka hur deras publicering av betalda samarbeten på sociala medier bemöts av följarna. LÄS MER

  2. 2. Vem är den unga kvinnan på Instagram? En kvalitativ studie om hur unga kvinnor framställer sig, använder och organiserar sig på det sociala nätverket Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albina Elshani; Selma Kling; [2019-05-07]
    Nyckelord :Instagram; social identitet; self leadership; respektabilitet; uppmärksamhetssamhället;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna uppsats är att studera och analysera hur unga kvinnor arbetar med sin identitet och framställer sig själva på Instagram. Vi var särskilt intresserade av vilka konsekvenser de förhåller sig till, i relation till arbete och framtida profession. LÄS MER

  3. 3. Masstigevarumärken : lyx för alla

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Charlotte Bratell; Camilla Nicklasson; [2012]
    Nyckelord :Masstigevarumärken; lyxmarknadsföring;

    Sammanfattning : Lyxmarknaden i världen har ökat, detta trotts den ekonomiska oron. Vårt intressefångades då vi observerat varumärken i Sverige vilka har en prestige känsla men vioch massan ändock har råd att köpa produkterna. Silverstein och Fiske (2003)definierar fenomenet som Masstige. LÄS MER

  4. 4. Analys av kändisbilder

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Amanda Kristensson; Anna Svensson; [2008]
    Nyckelord :Kändisbilder; Kändisar; identitet; ungdomar; Kritisk diskurs; Bildanalys; Cultural studies; Kvalitativ metod;

    Sammanfattning : En uppsats som tar upp kändisbilderna och dess innehållande koder. Vi har tittat på Aftonbladets och Expressens bilagor Klick! och Fredag, vad är det som visas egentligen för den yngre publiken, som är bilagornas målgrupp? ... LÄS MER

  5. 5. Skydd för personlig integritet vid marknadsföring - en översyn av rättspraxis enligt Lag (1978:800) om namn och bild i reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Eva Nyman; [2008]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I dagens högteknologiska, demokratiska samhälle där information kan spridas och tas fram på ett par sekunder och där yttrande- och tryckfrihetsrätten har en central roll blir den personliga integriteten sårbar. Samhället har genom målsättningsstadgandet i 1 kap. LÄS MER