Sökning: "kändisjournalistik"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet kändisjournalistik.

  1. 1. Kulturjournalistiken idag : och hur rapporteringsfokuset ändras på dagstidningarnas kultursidor.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Carin Ström; [2013]
    Nyckelord :Culture Journalism; Local Newspapers; Cultural Presentation; Tabloid Journalism; Historical Change; Kulturjournalistik; dagstidningar; kulturell presentation; kändisjournalistik; historisk ändring;

    Sammanfattning : As our society moves into a more technical era, journalism and the reporting of culture have had to follow. But where has that left the cultural critique, and journalist/reviewers, in our local newspapers? This bachelor thesis will try to map and explain the change of the cultural presentation in the local newspapers from the day it was firstly introduced as a genre in the modern journalistic world until today – 1840 and onwards. LÄS MER

  2. 2. En gång fru, alltid fru : En hermeneutisk studie av genus i kändisjournalisten Kid Severins texter i tidningen Vecko-Journalen mellan 1950-tal och 1980-tal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Maria Marteleur; [2013]
    Nyckelord :kid severin; journalistik; featurejournalistik; skvallerjournalistik; genus; vimmeljournalistik; kändisjournalistik; vecko-journalen; 1950-1980;

    Sammanfattning : Kändisar är vår tids kungligheter. Vi ser upp till dem såsom man in tidigare feodala samhällen såg upp till den härskande familjen. Oavsett om vi vill det eller inte är de våra förebilder och idoler. Tack vare internet och det ökande antalet möjligheter att publicera sig kan fler och fler kalla sig just kändisar. LÄS MER

  3. 3. Tidningskrisen i USA : Where are we going?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Malin Ekman; [2011]
    Nyckelord :tidningskris; USA;

    Sammanfattning : Den tryckta pressen i USA skakas av en oviss framtid och industrin frågar sig om det finns någon lönsam affärsmodell för kvalitetstidningar på en hårt konkurrensutsatt marknad. Krisen har slagit hårt mot annonsintäkterna men övergripande handlar det om en strukturell förändring. LÄS MER