Sökning: "känslomässiga band"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden känslomässiga band.
1. Let’s talk about sex - En litteraturöversikt om kvinnors upplevelser av sexuell lust och intimitet efter barnafödande
Magister-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Sexuell hälsa är avgörande för välbefinnandet samt att relationer med en öppen kommunikation om sexualitet är nödvändig för att främja den. Efter barnafödande står kvinnor ofta inför fysiska och känslomässiga utmaningar, vilket kan påverka sexuell lust och ofta leda till förändringar i sexlivet. LÄS MER
2. Sociala band & substansmissbruk : En undersökning om sociala band och substansmissbruk har något samband hos ungdomar med ADHD
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : I denna studie var syftet att utforska sambandet mellan sociala band till en förälder eller vuxen, och substansmissbruk hos ungdomar som medicineras/har medicinerats för diagnosen ADHD. Detta har baserats på tidigare studier som kommit fram till att det finns ett samband mellan sociala band till en förälder och substansmissbruk hos ungdomar. LÄS MER
3. Om hur det onormala kan bli normalt : - En kvalitativ studie av självbiografier skrivna av kvinnor som utsatts för våld i nära relation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Global statistics show that one in four women who have been in a relationship will have experienced violence from a partner by the time they reach their mid-twenties. Men's violence against women in intimate relationships is a global issue. LÄS MER
4. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER
5. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER