Sökning: "känslomässigt innehåll"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden känslomässigt innehåll.

  1. 1. ”Jag bara gör den, gör den, gör den, gör den, och sen så är den över” : Hur elever i årskurs 4–6, deras vårdnadshavare och lärare upplever att läsläxor påverkar elevernas läskompetens och läslust

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Martin Kryger; Fredrik Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :årskurs 4–6; läsläxa; läskompetens; läsförmåga; läslust; sociokulturellt perspektiv; stöttning; lärarperspektiv; elevperspektiv; vårdnadshavarperspektiv vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att bidra med kunskap om hur en selektion elever inom svenskämnet i årskurs 4–6 samt deras vårdnadshavare och lärare upplever läsläxor vilka syftar till att utveckla elevernas läskompetens och läslust. Med en kvalitativ ansats genomfördes semistrukturerade intervjuer med elever, vårdnadshavare och lärare. LÄS MER

  2. 2. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Wasling; Johanna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; sustainability; sustainability communication; consumer engagement; sustainability marketing; CSR; fast fashion; Instagram; hållbarhet; hållbarhetskommunikation; konsumentengagemang; hållbar marknadsföring; CSR; fast fashion;

    Sammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar klädföretags innehåll på Instagram kundengagemang?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Isabella Granqvist; Gabriella Granqvist; [2022]
    Nyckelord :Instagram; kundengagemang; sociala medier; klädföretag; informativt innehåll; känslomässigt innehåll; visuellt innehåll;

    Sammanfattning : På sociala medier publiceras idag ett flertal olika typer av innehåll, vilket skapar olika känslor hos mottagaren och påverkar mottagarens handlingar. Detta kan visa sig genom kundengagemang i form av likes eller kommentarer vilket idag har visat sig ha en effekt på exempelvis kundnöjdhet och förtroende samt ger förståelse för hur konsumenter interagerar med produkter och varumärken. LÄS MER

  5. 5. "Det är ju inte bara så att alla föräldrar är jättejobbiga, många barn är också jobbiga och det kan väcka mycket" En kvalitativ studie om hur barn inkluderas i familjeterapi och hur det påverkar familjeterapeuten när barn medverkar.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sara Albin; Anne-Lie Dietz; [2021]
    Nyckelord :Familjeterapi; familjepsykoterapi; psykoterapi; socialtjänst; inkludera barn; barns delaktighet; känslor i familjeterapi; Family therapy; family psychotherapy; psychotherapy; social welfare; including children; children’s participation; emotions in family therapy; Medicine and Health Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att lära mer om hur familjeterapeuter arbetar med barns inkludering i familjeterapi och hur det påverkar familjeterapeuten känslomässigt. Vi har använt oss av en kvalitativ metod inspirerad av fenomenologiskt synsätt med fokusgrupper som teknik. LÄS MER