Sökning: "kärnidentitet"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kärnidentitet.
1. Varumärkesidentitet hos elitidrottare : Hur bildspråk i sociala medier kan stärka varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : En tydlig varumärkesidentitet är ett av kriterierna för ett starkt varumärke. Varumärkesidentiteten delas in i kärnidentitet och utvidgad identitet, där kärnidentiteten består av de kvaliteter och värderingar som utgör grunden för varumärket medan den utvidgade identiteten ska hjälpa till att kommunicera detta. LÄS MER
2. En blondins karriärsresa : En kvalitativ studie om ompositioneringen av varumärket Blondinbella
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Isabella Löwengrips karriär tog fart genom att hon 2005 startade en blogg där hon delgav omvärlden delar av sitt liv som tonåring. Hennes blogg växte snabbt till en av Sveriges mest lästa bloggar och hon gjorde sig känd under namnet Blondinbella. LÄS MER
3. En regions platsvarumärke och diversifierade identitet : En fallstudie av varumärket Västerbotten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Platsvarumärkesbyggande är ett växande område inom platsmarknadsföring som handlar om att etablera varumärken för geografiskt avgränsade områden. Tidigare forskning inom detta område studerar främst länder och städer, och det finns en del outforskade områden. LÄS MER
4. Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem Team Sportia är : En marknadsanalys av Team Sportia Uppsala
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Team Sportia Uppsala misstänker att de saknar en röd tråd i sin marknadskommunikation. Syftet med arbetet är att undersöka hur väl Team Sportia Uppsalas kundklubbsmedlemmars uppfattning om företagets image överensstämmer med identiteten företaget vill förmedla, med fokus på produktutbudet. LÄS MER
5. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. LÄS MER