Sökning: "kärnidentitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kärnidentitet.

  1. 1. Varumärkesidentitet hos elitidrottare : Hur bildspråk i sociala medier kan stärka varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Linnéa Engblom; [2019]
    Nyckelord :Bildspråk; personligt varumärke; sociala medier; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En tydlig varumärkesidentitet är ett av kriterierna för ett starkt varumärke. Varumärkesidentiteten delas in i kärnidentitet och utvidgad identitet, där kärnidentiteten består av de kvaliteter och värderingar som utgör grunden för varumärket medan den utvidgade identiteten ska hjälpa till att kommunicera detta. LÄS MER

  2. 2. En blondins karriärsresa : En kvalitativ studie om ompositioneringen av varumärket Blondinbella

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Hanna Westrin; Sandra Holgersson; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; Ompositionering; Blondinbella; Varumärkeshantering; Blogg; Isabella Löwengrip;

    Sammanfattning : Isabella Löwengrips karriär tog fart genom att hon 2005 startade en blogg där hon delgav omvärlden delar av sitt liv som tonåring. Hennes blogg växte snabbt till en av Sveriges mest lästa bloggar och hon gjorde sig känd under namnet Blondinbella. LÄS MER

  3. 3. En regions platsvarumärke och diversifierade identitet : En fallstudie av varumärket Västerbotten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Joakim Dahlberg; Emil Holm; [2011]
    Nyckelord :platsvarumärke; varumärkesidentitet; diversifierad region;

    Sammanfattning : Platsvarumärkesbyggande är ett växande område inom platsmarknadsföring som handlar om att etablera varumärken för geografiskt avgränsade områden. Tidigare forskning inom detta område studerar främst länder och städer, och det finns en del outforskade områden. LÄS MER

  4. 4. Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem Team Sportia är : En marknadsanalys av Team Sportia Uppsala

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Sikström; Sepideh Imani; [2008]
    Nyckelord :Identitet; image; marknadsföring; kommunikation; Team Sportia; kärnidentitet; marknadsanalys;

    Sammanfattning : Team Sportia Uppsala misstänker att de saknar en röd tråd i sin marknadskommunikation. Syftet med arbetet är att undersöka hur väl Team Sportia Uppsalas kundklubbsmedlemmars uppfattning om företagets image överensstämmer med identiteten företaget vill förmedla, med fokus på produktutbudet. LÄS MER

  5. 5. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jessica Almqvist; Åsa Reinholdsson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; IKEA;

    Sammanfattning : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. LÄS MER