Sökning: "kärnkunder"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet kärnkunder.

  1. 1. Bitcoin – Ett verktyg inom relationsmarknadsföring? : En studie om hur bitcoin används av företag ur ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Vestling; [2014]
    Nyckelord :Bitcoin; kärnkunder; relationsmarknadsföring; lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : I dagens samhälle används en mängd metoder och verktyg för att nå kunder och eftersom konkurrensen är knivskarp är det extra viktigt att skapa personliga relationer till sina kunder. Syftet med denna uppsats är att studera bitcoin, en virtuell valuta, som ett verktyg för att skapa, underhålla och fördjupa dessa relationer. LÄS MER

  2. 2. Kundklubben som marknadsföringsstrategi : en studie om Statoil och Stadiums kundklubb/lojalitetsprogram har bidragit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Fredrik Nylander; Lina Wendle; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven i syfte att undersöka om Statoil och Stadiums kundklubb/lojalitetsprogram har lett till lojalare kunder. Uppsatsens problemformulering är därmed, leder en kundklubb/lojalitetsprogram till lojalare kunder? Genom intervjuer av ansvariga för Statoils och Stadiums kundklubb och lojalitetsprogram, och en enkätundersökning genomförd på Statoils och Stadiums kunder och informationsinsamling av relevant litteratur har studiens syfte och problemfrågeställning besvarats. LÄS MER