Sökning: "kärnprocess"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet kärnprocess.
6. Förbättrad lagerhållning genom identifiering av kärnprocesser : En fallstudie av Nordic E- commerce Group
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur kärnprocesser kan förbättra lagerhållningen i ett företag. Genom att först kartlägga vilka företagets kärn- och stödprocesser är och sedan undersöka hur kärnprocesserna påverkar lagerhållningen kan syftet uppnås. LÄS MER
7. Metodmässig handlingsbarhet : En empiriskt grundad reflektion av kriteriebaserad utvärderingsmetodik med utvärdering av IT-stödet för en kärnprocess hos Tekniska Verken i Linköping i Linköping som kontext
Magister-uppsats, InformatikSammanfattning : Majoriteten av medelstora till stora verksamheter använder sig i dag av IT-system vars syfte är att stödja verksamheten vid t.ex. lagerhantering, fakturering och informationshantering. Ett sådant IT-system som används inom en affärskontext benämns ofta som ett affärssystem. LÄS MER
8. Kärnprocessen inom barnhälsovården
Magister-uppsats, Akademin för hälsa, vård och välfärd; Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : The core process is responsible for internal business development and is the process that runs through the organization and the results which creates a value for the customer. Some research suggests that identification of the client's conscious or unconscious needs clarifying the so-called core process in the organization and operations can thus be more effective. LÄS MER
9. Rätt mental inställning kan förändra en hel bransch : En fallstudie i knowledge management på ett teknikkonsultföretag
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : “Knowledge is like money: to be of value it must circulate, and in circulating it can increase in quantity and, hopefully, in value.” – Louis L’Amour Kunskap är ofta något som tas för givet och som självklart i många organisationer men faktum är att kunskap är en värdefull som resurs som rätt hanterad kan vara en väldig tillgång för en organisation. LÄS MER