Sökning: "kärnvärden organisationskultur"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kärnvärden organisationskultur.

  1. 1. Kulturens inflytande på belöningssystem och motivation inom TQM-styrda organisationer i Japan och Sverige : En komparativ flerfallsstudie med ett interkulturellt angreppssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Engström; Azin Valiollah Kohan; [2021]
    Nyckelord :TQM; Culture; Organizational Culture; Business Culture; National Culture; Remuneration Systems; Motivation.; TQM; Kultur; Organisationskultur; Affärskultur; Nationalkultur; Belöningssystem; Motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I den globala ekonomin blir servicekvalitet allt viktigare och företagen på den internationella konkurrensutsatta marknaden behöver erbjuda överlägsen service för att överleva. Kvaliteten på service är det som mäter prestationens utfall. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Louise Baudou; Knapp Maria Pettersson; [2015]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesutveckling; intern konkurrens; intern kommunikation; organisationskultur; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER

  3. 3. Fötterna i historien-Hjärtat i JUPP-Blicken framåt : En kvalitativ studie av Peabs kärnvärdesarbete

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Göthberg; Holm Susan; [2014]
    Nyckelord :core values; values; legitimacy; organizational culture; kärnvärden; värderingar; legitimitet; organisationskultur;

    Sammanfattning : Att företag tar fram kärnvärden som ett sätt att ge de anställda riktlinjer för hur de ska agera inom företaget blir allt mer vanligt, men fyller dessa kärnvärden till fullo den funktion i företaget som de är framtagna för? Syftet med denna studie har varit att ge en bild av hur ett specifikt företag, i denna studie Peab, arbetar med att förmedla sina kärnvärden och hur de anställda uppfattar och förhåller sig till dessa värden. För att få fram viktig bakgrundsinformation gjordes det en dokumentgranskning av det material som har tillhandahållits från Peab gällande deras kärnvärden och hur de arbetar med att förmedla dessa. LÄS MER

  4. 4. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Susanne Laitinen; [2011]
    Nyckelord :Experience room; prepurchase service experience; Tjänstevarumärken; intern varumärkesutveckling; franchise; testkörning; tjänster;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER

  5. 5. ”Det krävs flera olika spelartyper för att bygga ett framgångsrikt fotbollslag, alla behövs” -en uppsats om varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Natalie Eklund; [2011]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; kommunikationsgap; kärnvärden;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka eventuella kommunikationsgap som kan finnas i en organisation. Dessa gap kan gälla en organisations profil, organisationskultur och organisationens image. För att studera detta kommer jag att genomföra kvalitativa intervjuer. LÄS MER