Sökning: "kön och Internet"

Visar resultat 11 - 15 av 146 uppsatser innehållade orden kön och Internet.

  1. 11. En analys av möjligheten att påverka konsumenters beteende till att acceptera en längre leveranstid, till förmån för mer hållbara transporter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Nilsson; Elsa Hall Andreasson; [2021-06-30]
    Nyckelord :E-handel; leveranstid; konsumentbeteende; motivation; B2C; värderingsstyrd handel; hållbarhet;

    Sammanfattning : Som en följd av den tekniska utvecklingen har e-handeln ökat kraftigt och omsättningen har mångdubblats under det senaste decenniet. Den ökade e-handeln har lett till lägre fyllnadsgrader och mindre effektiva rutter. Detta har i sin tur resulterat i ökade utsläpp och en större miljöpåverkan. LÄS MER

  2. 12. Nätfiske – Ett säkerhetshot mot äldre i Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Karim Bodair; Felicia Fagerström; [2021]
    Nyckelord :Phishing; Phishingattacks; Phishing awareness; Social engineering; Nätfiske; Nätfiskeattacker; Nätfiske medvetenhet; Social manipulation;

    Sammanfattning : Nätfiske har blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt för bedragare som vill komma åt individers känsliga information. Särskilt nätfiske riktat mot äldre individer har ökat på senare tid och klassificeras som ett av de vanligaste brotten. LÄS MER

  3. 13. Är företaget rött och sött?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Johansson; Jacob Gullers; Pontus Mingert; [2021]
    Nyckelord :Brand Personality; Brand Personality Scale; BPS; Färg; Colour; Kultur; Culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Är företaget rött och sött? - En kvantitativ studie kring färg och varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2021-06-02 Ämne/Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Författare: Jacob Gullers, Sarah Johansson, Pontus Mingert Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Brand Personality, Varumärkespersonlighet, Färg, Kultur Syfte: Syftet med studien är att undersöka om logotypens färg eventuellt kan varieras med varumärkespersonlighet. Metod: Kvantitativ metod, deduktiv ansats, tvärsnittsstudie. LÄS MER

  4. 14. Sociala medieanvändning hos kvinnor kopplat till utbildningsnivå : En kvantitativ studie som undersöker åldersgruppen 18-30 år

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Klara Lundström; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Instagram; TikTok; Twitter; utbildningsnivå; YouTube; ålder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medieanvändningen har ökat och blivit aktuellt för folkhälsan. Kön, ålder och utbildningsnivå ingår i begreppet socioekonomiska skillnader och kan kopplas till användning av sociala medier. LÄS MER

  5. 15. I näthatarnas tanke : Hur ideologier och normer främjas i näthat

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elise Johansson; Alexander Hansson; [2021]
    Nyckelord :online hate; critical discourse analysis; intersectionality; YouTube; nationalism; misogyny; näthat; kritisk diskursanalys; intersektionalitet; YouTube; nationalism; misogyni;

    Sammanfattning : Näthat är idag en förväntad nackdel av att använda internet och sociala medier. Även när hatet är riktat mot en individ blir det oftast en attack mot en kollektiv identitet. LÄS MER