Sökning: "köp en get"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden köp en get.

  1. 1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  3. 3. Är det lönsamt att följa aktieanalytikers rekommendationer på kort sikt? : En studie på den svenska aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Love Dahlblom Sundin; Emil Nordin; [2022]
    Nyckelord :Stock recommendation; Buy recommendation; Sell recommendation; Short term; Stock analysis; Aktierekommendation; Köprekommendation; Säljrekommendation; Kort sikt; Aktieanalys;

    Sammanfattning : Denna studie har analyserat den kortsiktiga lönsamheten på aktierekommendationer mellan åren 2019 till och med första halvåret 2021. Syftet med studien var att jämföra kursutvecklingen på aktierekommendationer jämfört med indexet OMXSPI på kort sikt. LÄS MER

  4. 4. Storleksstrategier inom svenska modeföretag : och dess påverkan på kunders syn på storlekar och passform

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Byhmer Svensson; Olivia Gustafsson; Ida Tornberg; [2022]
    Nyckelord :Size chart; Measurement chart; Fit; Assortment planning; Returns; Size strategy; Profitability; Måttlista; Passform; Storlekssystem; Sortimentsplanering; Returer; Storleksstrategi; Lönsamhet;

    Sammanfattning : Kläder i samma storlek från samma företag kan skilja sig radikalt mot varandra men det kan även skilja sig mellan olika företag. Som konsument kan du beställa samma storlek från två olika företag och motta produkter som skiljer sig stort i upplevd passform. LÄS MER

  5. 5. Minimizing the expected opportunity loss by optimizing the ordering of shipping methods in e-Commerce using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Jonatan Ay; Jamil Azrak; [2022]
    Nyckelord :statistics; machine learning; applied mathematics; e-commerce; statistik; maskininlärning; tillämpad matematisk statistik; e-handel;

    Sammanfattning : The shopping industry is rapidly changing as the technology is advancing. This is especially true for the online industry where consumers are nowadays able to to shop much of what the need over the internet. LÄS MER