Sökning: "köp modell"
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden köp modell.
1. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER
2. Electric Leisure Boats: Enablers and Barriers : A case study of leisure boat manufacturers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Combustion engines and fossil fuels have traditionally driven motor-powered leisure boats. Electrification is quickly transforming the transportation sector, but electric boats are rare. The primary drawback of the electric boat is the high production cost. LÄS MER
3. Leasehold Status and Freehold Transactions Effect on Apartment Prices : A Quantitative Study on Cooperative Apartments in Stockholm Municipality
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : By using transaction data of sold cooperative apartments in the municipality of Stockholm,Sweden, during the year 2021, we find that leasehold status has a statistically significant impacton apartment prices in the inner city of -3.6% and in the outer city of -6. LÄS MER
4. A Markovian Approach to Financial Market Forecasting
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis aims to investigate the feasibility of using a Markovian approach toforecast short-term stock market movements. To assist traders in making soundtrading decisions, this study proposes a Markovian model using a selection ofthe latest closing prices. LÄS MER
5. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER