Sökning: "köp n"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden köp n.
1. Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat : En kvantitativ studie om konsumentuppfattningar kring skepticism, kvalitet, välbefinnande och betalningsvilja i Sverige och Kroatien
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat Författare: Kim Andersson och Klara Dandic Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Syfte: Syftet med denna undersökning är att analysera de faktorer som styr konsumenternas beslut vid köp av lokalt producerade livsmedel genom att analysera förhållandet mellan konsumenternas uppfattningar om skepticism, kvalitet, välbefinnande i förhållande till betalningsvilja. Metod: Denna studie har en kvantitativ forskningsstrategi tillsammans med en deduktiv ansats. LÄS MER
2. Lagstiftarens val/icke val av skyddsintresse inom prostitution - Sett i ljuset av genusrättslig diskursanalys
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen handlar om skyddsintresse(n) inom prostitution. Det övergripande syftet är analysera och kritiskt granska hur främst sexköp konstrueras i förarbeten till lagen. Följaktligen ämnar analysen att lyfta fram föreställningar i materialet som till synes kan verka neutrala. LÄS MER
3. Livsmedelsmärkningar : En enkätundersökning om konsumenters attityder och medvetna val av livsmedel märkta med KRAV, Europalövet, Från Sverige och Svenskt Sigill
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Livsmedelskonsumenter möter idag ett stort informationsflöde gällande hållbarhet och matproduktion vilket kan påverka deras etiska och praktiska val i matbutikerna. Ett viktigt forskningsområde berör vad som påverkar en individs attityder och köp av livsmedel. LÄS MER
4. Vad vet vi som konsumenter egentligen om probiotika? – En enkätstudie om probiotiska livsmedel och konsumenters medvetenhet.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Trots ett ökande intresse och aktuell forskning kring probiotiska livsmedels hälsoeffekter, får de inte marknadsföras med hälsofördelar då det inte finns tillräcklig vetenskaplig grund. Ny litteratur om probiotika skrivs som är mer eller mindre vetenskaplig och informationen om probiotika som konsumenter möts av från media blir allt större. LÄS MER
5. Konsten att sälja utan att ropa ”KOM OCH KÖP!” : Att genomföra content marketing på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Content marketing är ett fenomen som vuxit och blivit en trend, på grund av den stora tillgången av information som onlinemiljön bidragit med till företagen. Vad content marketing handlar om har visat sig bristfälligt bland forskare, då det saknas en tydlig akademisk avgränsning. LÄS MER