Sökning: "köpargument"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet köpargument.

  1. 1. Ekologiskt : ett hållbart köpargument?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :BILLY NORD; LINA GRANSTRÖM; [2014]
    Nyckelord :köpargument; textil; ekologiskt undersökning; försäljning;

    Sammanfattning : dagens näringsliv finns en trend att marknadsföra sitt varumärke som värnande om miljön. Företag visar i allt större utbredning upp sina ekologiska produkter och hur de minskar sin miljöpåverkan. LÄS MER

  2. 2. "Alla bara snackar om det" : Ungdomars syn på varumärken och hur de kommunicerar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Ida Yttergren; [2012]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; marknadskommunikation; Generation Y;

    Sammanfattning : Den unga generation svenskar som idag har börjat ta sig in på arbetsmarknaden är uppväxta med föräldrar som fick barn sent och som fungerade som coacher, och de hade generellt sett en bättre uppväxt ekonomiskt än tidigare generationer. De fick möjlighet att uppleva mycket i tidig ålder och är därför relativt svåra att göra intryck på. LÄS MER

  3. 3. Skånska konsumenters köpargument för importerat nötkött : en kvalitativ undersökning i södra Skåne

    M1-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Marie Andersson; [2012]
    Nyckelord :konsument; utländskt nötkött; brasilianskt nötkött; mervärde;

    Sammanfattning : Den svenska nötköttsproduktionen möts av konkurrens från importerat nötkött som har likvärdiga mervärdesfaktorer, men ett lägre pris. Nötkött från Brasilien och USA kan ses som konkurrenter, då de konkurrerar med nötkött som har ett högre pris och anses ha likvärdiga mervärden såsom frigående djur, bra köttkvalitet och god smak. LÄS MER