Sökning: "köpbeslut internet"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden köpbeslut internet.
1. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER
2. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER
3. Comfort and Security, But at What Cost? : A Study Using a Metric – Based Conjoint Analysis to Estimate the Willingness to Pay for Bundled Smart Home Technology
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The presence of Smart Technology is becoming more prevalent in our homes with the rise of the Internet of Things. Although this technology is said to ease everyday chores and make our homes safer, the adoption has been slower than first anticipated by researchers. LÄS MER
4. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER
5. Får eWOM bestämma över din semester? : En kvalitativ studie om hur recensioner påverkar konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Detta är en studie med syfte att undersöka hur eWOM kan påverka konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell. Turistindustrin är en av de snabbast växande sektorerna och orsaken till detta är att resenärers beteende förändrats under de senaste åren. LÄS MER