Sökning: "köpbeslutprocessen"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet köpbeslutprocessen.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andy Garcia; Isra Hallak; [2023]
    Nyckelord :Purchase decision process; electronic word of mouth; social media; generation X; Köpbeslutprocessen; elektronisk word of mouth; sociala medier; generation X;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER

  2. 2. Attribut som påverkar dina gröna köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Werdien; Johanna Larsson; Anna Fasson Rydman; [2022]
    Nyckelord :Cognitive dissonance; Greenwashing; Marketing; Groceries and Purchase decision process; Kognitiv dissonans; Greenwashing; Matvaror och Köpbeslutprocessen;

    Sammanfattning : Flera undersökningar har under de senaste åren visat på hur företag använder sig av miljömässiga budskap i sin marknadsföring för att framhäva sina produkter som mer miljövänliga än vad de i själva verket är, så kallad greenwashing. Genom det enorma utbudet som finns tillgängligt för nutidens konsumenter och de olika influenser de får till sig genom reklam kan det vara svårt för den enskilda konsumenten att avgöra om produkten är trovärdig eller inte. LÄS MER

  3. 3. Hur är spelen en del av processen? : Konsumenter av app-spel och deras köpbeslutprocess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emil Stark; Lucas Adolfsson; [2015]
    Nyckelord :Köpbeslutprocessen; konsumentbeteende; mobilspel; app-spel; köpbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: För att företag ska skapa värde och värdefulla relationer är det viktigt att de förstår sig på sina kunder och vad de efterfrågar. Det gäller inte minst i app-spelbranschen där inträdesbarriärerna är små vilket resulterar i många aktörer och hård konkurens. LÄS MER

  4. 4. Är det dags att byta färg? : Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Minna Romberg; Petra Johansson Måsén; [2012]
    Nyckelord :brand identity; break of norm; colour; colour psychology; colour standars; elementary colours; graphic profile; packaging design; product design; elementarfärger; färg; färgnormer; färgpsykologi; förpackningsdesign; grafisk profil; normbrott; produktdesign; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Problem: Färg har en stor associativ inverkan hos individer och är därför en viktig faktor vid varumärkesbyggande. Inom olika produktkategorier finns starkt etablerade färgnormer som följs men nu ser vi en utveckling på den svenska marknaden där etablerade färgnormer börjar ifrågasättas. LÄS MER

  5. 5. ”Ett beslut taget med hjärtat eller hjärnan?”  : En beskrivande studie om donationsbeslut och processen bakom.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Janice Lenman; Tobias Ågren; [2010]
    Nyckelord :Donation decision process; buyer decision process; philanthropy; marketing; Donationsbeslutsprocess; köpbeslutsprocess; filantropi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Throughout the years more and more charitable organisations have appeared and the competition between them has increased. This has forced the charities to use more marketing strategies in their work in order to strengthen their competitiveness. LÄS MER