Sökning: "köpbeslutsprocessen b2b"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden köpbeslutsprocessen b2b.

  1. 1. Samspel vid komplexa tjänster : En kvalitativ studie för ökad förståelse av SME´s inköpsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Johansson; Filip Berggren; [2021]
    Nyckelord :Komplexa tjänster; B2B; Marknadsföring; köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att studera inköpsbeteendet av komplexare tjänster inom B2B. Det insamlade materialet har sedan omformulerats till praktiska rekommendationer för de säljande organisationer. Komplexare tjänster är ett område som har vuxit snabbt under det senaste decenniet, i samband med bland annat digitaliseringen. LÄS MER

  2. 2. Brand equity har betydelse i byggbranschen : En studie om köpbeslutsprocessen, brand equity och beslutspåverkande roller

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Max Friberg; Victor Jakobsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie studeras brand equity och dess påverkan på köpbeslutsprocessen. Hur påverkar brand equity köpare? Vilka steg i köpbeslutsprocessen påverkas? Genom att studera detta kan säljande företag få en ökad förståelse för hur köpare resonerar vid inköp, vilket kan användas när de ska utforma effektivare säljstrategier. LÄS MER

  3. 3. När den nya tekniken knackar på, öppnar kommunen då? : Den kommunala omsorgens förhållande till Giraff och tekniska hjälpmedel

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Kristina Backelin; Anna-Sofie Oveland; Lena Salorinne; [2010]
    Nyckelord :B2B; Buying Decision-making Process; Giraff; knowledge; public care; technical aids; B2B; Giraff; kommunal omsorgsverksamhet; kännedom; Köpbeslutsprocessen; tekniska hjälpmedel;

    Sammanfattning : Syftet är att få samt skapa förståelse för hur en kommun resonerar inför införskaffandet av tekniska hjälpmedel. Köpbeslutsprocessen för B2B utgör den teoretiska grunden. En kvalitativ undersökning i form av semistrukturerade telefonintervjuer genomfördes och totalt intervjuades elva respondenter. LÄS MER