Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  2. 2. Köper vi livsmedel med våra sinnen? : En kvalitativ studie om stimulering av konsumentens sinnen och dess påverkan på köpbeslutsprocessen i den fysiska livsmedelsbutiken och online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hanne Bassoe Rehnström; Linn Tysk; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Människan befinner sig i ett årtionde där samhället genomgår en strukturförändring till följd av digitaliseringen, något som påverkar större men ocksåmindre aspekter i samhället. En förändring den enskildeindividen men också företagen måste anpassa sigefter för att överleva. LÄS MER

  3. 3. Att varumärka eller inte varumärka? Det är frågan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :BJÖRN ERICSSON; MATHIAS MAGNUSSON; [2010]
    Nyckelord :varumärke; konsumentbeteende; köpbeslutsprocessen; kvinnor;

    Sammanfattning : Varumärken har sedan länge varit det absolut viktigaste företag har för att kunnat särskilja produkter från varandra. Att varumärket har betydelse för konsumenten, när denne utvärderar sina eventuella inköp, har varit känt sedan länge. LÄS MER

  4. 4. En studie i hur kunskap om köpbeslutsprocessen kan vara fördelaktig vid marknadsutvidgning-i den medicintekniska branschen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Jenny Lennartsson; Maria Augestad; [2006]
    Nyckelord :marknadsutvidgning; köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : När ett företag vill expandera till en ny marknad med bibehållet tjänsteutbud, skriver Ansoff (1957) att många företag lägger för stor tyngdpunkt på detta samt att det ofta resulterar i dåliga resultat. Han skriver vidare att marknadsutvidgning innebär vissa specifika problem som innefattar avbrott i gamla tillvägagångssätt och att företag tvingas in på ny outforskad mark. LÄS MER