Sökning: "köpbeslutsprocessen"
Visar resultat 11 - 15 av 71 uppsatser innehållade ordet köpbeslutsprocessen.
11. Samspel vid komplexa tjänster : En kvalitativ studie för ökad förståelse av SME´s inköpsprocess
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med den här studien har varit att studera inköpsbeteendet av komplexare tjänster inom B2B. Det insamlade materialet har sedan omformulerats till praktiska rekommendationer för de säljande organisationer. Komplexare tjänster är ett område som har vuxit snabbt under det senaste decenniet, i samband med bland annat digitaliseringen. LÄS MER
12. EKOLOGISKA BANANER MEN INGA GRÖNA INVESTERINGAR : Varför klimatmedvetna unga vuxna inte använder gröna investeringar som ett verktyg för att minska sin klimatpåverkan
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Många unga vuxna ser sig själva som klimatmedvetna och gör aktiva val i sitt liv för att minska sina klimatavtryck. I och med den ökade klimatmedvetenheten har utbudet av gröna investeringar ökat, men trots detta så finns det klimatmedvetna unga vuxna som inte väljer att placera sina investeringar i dessa gröna valmöjligheter. LÄS MER
13. Den nya digitala konsumenten : Hur arbetar företag inom dagligvaruhandeln för att hjälpa den nya digitaliserade konsumenten under köpbeslutsprocessen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : .... LÄS MER
14. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER
15. Har eWOM en påverkan på din semester? : En kvalitativ studie om hur negativa recensioner influerar konsumentens köpbeslutsprocess vid bokning av hotellboende online.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I samband med den växande teknologiska utvecklingen har spridningen av internetbaserade recensioner, även kallat electronic-word-of-mouth (eWOM), fått en allt större betydelse för konsumenterna inför ett köpbeslut. Turismbranschen är ett exempel på en bransch där allt fler människor använder online recensioner vid val av hotell online. LÄS MER