Sökning: "köpbeslutsprocessen"

Visar resultat 11 - 15 av 71 uppsatser innehållade ordet köpbeslutsprocessen.

  1. 11. Samspel vid komplexa tjänster : En kvalitativ studie för ökad förståelse av SME´s inköpsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Johansson; Filip Berggren; [2021]
    Nyckelord :Komplexa tjänster; B2B; Marknadsföring; köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att studera inköpsbeteendet av komplexare tjänster inom B2B. Det insamlade materialet har sedan omformulerats till praktiska rekommendationer för de säljande organisationer. Komplexare tjänster är ett område som har vuxit snabbt under det senaste decenniet, i samband med bland annat digitaliseringen. LÄS MER

  2. 12. EKOLOGISKA BANANER MEN INGA GRÖNA INVESTERINGAR : Varför klimatmedvetna unga vuxna inte använder gröna investeringar som ett verktyg för att minska sin klimatpåverkan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Wischer; Fredrik Danared; [2021]
    Nyckelord :Finans Gröna investeringar;

    Sammanfattning : Sammanfattning Många unga vuxna ser sig själva som klimatmedvetna och gör aktiva val i sitt liv för att minska sina klimatavtryck. I och med den ökade klimatmedvetenheten har utbudet av gröna investeringar ökat, men trots detta så finns det klimatmedvetna unga vuxna som inte väljer att placera sina investeringar i dessa gröna valmöjligheter. LÄS MER

  3. 13. Den nya digitala konsumenten : Hur arbetar företag inom dagligvaruhandeln för att hjälpa den nya digitaliserade konsumenten under köpbeslutsprocessen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Emma Nielsen; Emma Harrysson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melina Campoverde Morales; Dilnoza Khusnuddinova; [2021]
    Nyckelord :Country of Origin; Country of Manufacture; Buyer Decision Process; The Consumer Attraction- Repulsion Matrix; International Marketing; Stereotypes; Country of Origin; Country of Manufacture; Köpbeslutsprocessen; The Consumer Attraction-Repulsion Matrix; Internationell marknadsföring; Stereotyper;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER

  5. 15. Har eWOM en påverkan på din semester? : En kvalitativ studie om hur negativa recensioner influerar konsumentens köpbeslutsprocess vid bokning av hotellboende online.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stefan Christoffer Gündüz; Assane Moukhsine Ndiaye; [2021]
    Nyckelord :Buyer-decision- model; word- of- mouth; electronic word of mouth; negative- word- of- mouth; credibility; Köpbeslutsmodellen; word- of- mouth; elektronisk- word -of- mouth; negativ- word- of- mouth; trovärdighet;

    Sammanfattning : I samband med den växande teknologiska utvecklingen har spridningen av internetbaserade recensioner, även kallat electronic-word-of-mouth (eWOM), fått en allt större betydelse för konsumenterna inför ett köpbeslut. Turismbranschen är ett exempel på en bransch där allt fler människor använder online recensioner vid val av hotell online. LÄS MER