Sökning: "köpbeslutsprocessen"
Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade ordet köpbeslutsprocessen.
6. Förändrat konsumentbeteende som påverkat köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Pandemin är den mest kritiska situationen som skett globalt under de senaste 100 åren, detta har bidragit till ett förändrat konsumentbeteende. Pandemin har bidragit med restriktioner vilket har resulterat i att digitala köp har påskyndat den digitala utvecklingen och den fysiska butiken har påverkats negativt av restriktionerna. LÄS MER
7. Sociala mediers påverkan på konsumentbeteende : En studie om digitala strategier på Facebook och Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The majority of people today use social media, which is why many companies use influencers as a tool to reach costumers. The purpose of this study is to gain an in-depth insight into how digital platforms influence consumer behavior and if the influence effects the consumer’s purchasing process. LÄS MER
8. Individanpassade annonser - relevant eller påträngande? : En kvalitativ studie om konsumentens upplevelse av annonser med avseende på vad, när och vart annonsen presenteras
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Denna studie syftar till att beskriva vad det är som får konsumenter att uppleva individanpassade annonser som relevanta eller påträngande beroende på vad som annonseras, när det annonseras och vart det annonseras. Med stöd av konsumenternas egna upplevelser gällande personaliserade annonser kopplat till de tre variablerna, strävar denna studie efter att skapa en så klar bild som möjligt när annonser upplevs som mest relevanta i relation till när de upplevs som mest påträngande. LÄS MER
9. "Detta inlägg är sponsrat av ..." : Svenska konsumenters köpbeteende - hur och om det påverkas av sponsrade inlägg på Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : It is a fact that the phenomenon of Influencer Marketing and sponsored posts on Instagram is one of the most effective marketing methods today (Tafesse and Wood 2021). What has contributed to this, among other things, is the great impact that these influencers have on consumers' buying behavior (ibid.). LÄS MER
10. Unga kvinnors riskuppfattning vid backpackerresor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Traveling around the world is a highly appreciated phenomenon globally. In recent years, backpacking has grown in popularity. Characterised by simplicity and adventurousness, it is especially frequent within a young demographic. LÄS MER