Sökning: "köpbeteende CSR"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden köpbeteende CSR.
1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER
2. Vad är den moraliska kompassen värd? : En studie om svenska konsumenters uppfattning om bolags agerande inom CSR
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det förändrade omvärldsläget sedan Rysslands invasion av Ukraina har tvingat bolag att taställning och många har valt att lämna den ryska marknaden. Det kvarstår frågetecken om detär ett ställningstagande utifrån företags moraliska kompass eller om det är till följd utav delagligt reglerade sanktionerna som införts. LÄS MER
3. CSR:s påverkan på konsumenters köpbeteende : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar kvinnliga konsumenters köpbeteende inom kosmetikabranschen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
4. CSR:s förbindelse med attityder och köpbeteende på svenska rökare : kvalitativ studie om hur CSR påverkar svenska rökares attityder och köpbeteende gällande cigaretter?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Påverkar CSR konsumtion av fast fashion?
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : During recent years, a clear change in attitude related to how we view our shared responsibility towards our planet has been identified. Increased consumer involvement related to both environmental and social issues is forcing companies to take extended responsibility regarding the social impact they leave behind. LÄS MER