Sökning: "köpbeteende stockholm"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden köpbeteende stockholm.

  1. 1. Hållbarhetsredovisningens potentiella framtid : Koldioxidekvivalent-märkningens påverkan på attityd och köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Jacobsen-Lööv; Martin Westblom; [2022]
    Nyckelord :CO2-ekvivalentmärkning; attityd-beteende-gap; varumärke; hållbarhetsredovisning.;

    Sammanfattning : Redovisning av koldioxidekvivalenter på produktförpackningar har blivit vanligare i takt med att hållbarhetsfrågor blivit mer aktuella. I uppsatsen undersöktes CO2-ekvivalentredovisningens påverkan på konsumenters attityd mot varumärken utifrån de fem parametrarna: koppling tillCSR, transparens, identifiering, etisk och politisk konsumtion samt igenkännbarhet. LÄS MER

  2. 2. Spelar tillgången till fysiska butiker någon roll? : En kvalitativ studie om Generation Ys användning av e-handel för mode

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Söreng; Klara Kindlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att handla mode via e-handel är idag lika självklart som att handla mode i fysiska butiker. Då många konsumenter utnyttjar e-handelns för att handla modevaror är det intressant för företag att få en förståelse för konsumentbeteende online. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Linnea Göransdotter; Rasmus Sjögren; [2017]
    Nyckelord :Fairtrade; etiska företag; marknadsföring; marknadsföringsmix; marknadsmix; 4P-modellen; P-modellen;

    Sammanfattning : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. LÄS MER

  4. 4. Har varumärkeskännedomen någon betydelse online? En kvantitativ studie om hur placeringar påverkar konsumenters erinran, attityd, köpintention och köpbeteende till olika varumärken

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Annie Olsson; Annika Nilsson; [2016]
    Nyckelord :online placement; brand knowledge; brand recall; attitudes; purchase intention;

    Sammanfattning : The online grocery market has been growing quickly in recent years. This makes it highly relevant for online retailers and brand owners to increase their knowledge about how to place well-known and unknown brands on their websites to optimize their online sales. LÄS MER

  5. 5. Svängda hyllor - den raka vägen till en attraktiv butik? En kvantitativ studie om konkava hyllors effekter på kundens perception av sortimentet, upplevelse av butiksmiljön och köpbeteende.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Therése Casserlöv; Björn Gustafsson; [2015]
    Nyckelord :In-store Marketing; Shelf Management; Store Environment;

    Sammanfattning : Due to the harsh competition among Swedish food retailers, in-store marketing is a crucial component in the stores marketing strategy. In an attempt to differentiate among its competitors, COOP Sweden has begun to use concave store shelves. LÄS MER