Sökning: "köpbeteende stockholm"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden köpbeteende stockholm.

  1. 6. Porslinskonsumtion sett ur ett generationsperspektiv: Köpbeteende - Generationskohorter - Porslinsindustrin

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Frida Lönnqvist; Jessica Marmlöf; [2010]
    Nyckelord :generational cohort; consumer buying behaviour; consumer goods; the experience economy; porcelain industry;

    Sammanfattning : During the latest 50 years, the Swedish porcelain tableware industry has gone from being rather successful to experience significant problems. Our empirical study attributes these problems to underlying changes in consumer buying behaviour, whereas current generation theory supports our findings. LÄS MER

  2. 7. Krav som hjälper eller stjälper?: En studie om hur varumärkens samexponering med ekomärkningen KRAV påverkar konsumenters köpbeteende i butik

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lina Enqvist; Kristin Sarstedt; [2010]
    Nyckelord :Consumer behavior; in-store marketing; KRAV; ecolabelling; retail;

    Sammanfattning : The behaviour of consumers has changed rapidly during the last decade, and a healthy lifestyle and an environmental mindset has become part of everyday life. This is also something that has become prominent in the supermarkets, where the organic products are increasingly winning shelf space. LÄS MER

  3. 8. Dynamiken mellan sändare och mottagare- en studie av Acne Jeans, Filippa K och konsumenten i Stockholm och Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Johansson; Karin Lindmark; Boshra Sadegiani; [2008]
    Nyckelord :consumer buying behaviour; attitude; communication; loyalty; köpbeteende; attityd; kommunikation; lojalitet;

    Sammanfattning : The consumer today is affected by a considerably larger number of world surrounding factors than she used to be, borders between different cultures and other consumer differences are being erased to a growing extent. The consumer can easily get its inspiration from many different directions which become clear in the common life. LÄS MER

  4. 9. Vad styr kunden till köp inom elektronikbranschen? : En studie av tre ONOFF-butiker

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :David Tepper; David Wennlund; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : En färsk undersökning visar att en av tre köper ny mobil vartannat år, var femte har tre tv-apparater och fler än var fjärde svensk äger en spelkonsol. Konkurrensen i hemelektronikbranschen hårdnar med den tyska kedjan Media Markts intåg i Sverige. De etablerade kedjorna får det allt tuffare och risken för utslagning ökar. LÄS MER

  5. 10. Generation X i mataffären : - En kvalitativ studie om upplevelsen av att handla mat

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yassman Fooladianpour; Sanna Emilia Fransman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om Generation X och upplevelsen av att handla mat. Generation X innefattar individer som är födda mellan åren 1961 och 1981. Uppsatsen fokuserar på den yngre halvan av generationen, det vill säga personer födda mellan 1971 och 1981. LÄS MER