Sökning: "köpbeteende studenter"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden köpbeteende studenter.

  1. 1. Faktorer som påverkar studenters köpvanor i matbutiken -En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Amanda Ström; Lovisa Åhlvik; [2023]
    Nyckelord :Studenter; matvanor; köpvanor; matbutiken; försäljningsstrategier; köpbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund Att börja på universitet eller högskola kan vara en livshändelse där omfattande förändringar sker och nya vanor etableras. Rapporter har visat att unga vuxna generellt äter mindre frukt och grönsaker och mer utrymmesmat. LÄS MER

  2. 2. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Kedmark; Adam Tewodros; [2022]
    Nyckelord :Laptops; Consumer behaviour; Brand loyalty; Brand awareness; Reference groups; Word of mouth; Perceived quality; Laptops; Konsumentbeteende; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskännedom; Referensgrupper; Word of mouth; Upplevd kvalité;

    Sammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER

  3. 3. Ett klick bort : En tvärsnittsstudie om Generation Z:s konsumtionsmönster kring Black Friday

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Nordling; Rebecca Rönn; [2021]
    Nyckelord :Black Friday; E-commerce; Online commerce; Consumer behavior; Price promotions; Purchase behavior; Consumer emotions; Consumption experiences; Black Friday; E-handel; Online handel; Konsumentbeteende; Prispromotioner; Köpbeteende; Konsumentkänslor; Konumstionserfarenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om prisreducering, julhandel, känslor och erfarenheter på den svenska online-marknaden följer tidigare påvisat konsumtionsmönster i fysiska butiker kring Black Friday. Metod: Tvärsnittsstudien har utförts bestående av en enkätundersökning för att identifiera mönster och samband för Generation Z:s konsumentbeteende under Black Friday i förhållande till de fyra faktorerna. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar produktkategori och tidpunkt för email-kampanjer studenters digitala konsumtion?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amanda Björner; [2019]
    Nyckelord :Email; digitala erbjudanden; studenter; statistisk analys;

    Sammanfattning : Under läsåret 2017/2018 var det över 700 000 registrerade studenter på gymnasie och högskolenivå i Sverige. En fördel med att studera är att det finns en marknad för erbjudanden med reducerade priser riktade till just studenter. Många av dessa erbjudanden gäller köp online och ett vanligt sätt att marknadsföra dem är genom email. LÄS MER

  5. 5. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hannah Ahlbom; Anna Söderbergh; [2018]
    Nyckelord :green gap; attitude - action gap; consumer behavior; fast fashion; sustainable development; green fashion; purchase intention and buying behavior.; det gröna gapet; gap mellan attityd och handling; konsumentbeteende; fast fashion; hållbar utveckling; hållbart mode; köpbeteende och köpintention;

    Sammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER