Sökning: "köpbeteende upplevelser"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden köpbeteende upplevelser.

  1. 1. Lokal affärsutveckling : En kvalitativ studie kring småföretags drivkrafter till att införa e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Björkqvist; Johanna Nirondoke; [2022]
    Nyckelord :E-handel; digital kommunikation; affärsmodeller; digital transformation;

    Sammanfattning : I takt med den snabbt växande digitaliseringen har de digitala förändringarna lett till att e-handeln växt kraftigt. På sikt har den tagit över alltmer och fler konsumenter väljer idag att handla online. Detta har lett till att fler företag har behövt se över sin affärsmodell och anpassa sig efter digitaliseringen. LÄS MER

  2. 2. HUR PÅVERKAS KONSUMENTERNAS FRUKT- OCH GRÖNSAKSKONSUMTION SAMT KÖPBETEENDE AV DE STIGANDE MATPRISERNA? : En kvantitativ enkätstudie om respondenternas upplevelser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Elin Forsberg; Mattias Jungerby; [2022]
    Nyckelord :Fruit and vegetable consumption; consumers; buying behavior; rising food prices; Frukt- och grönsakskonsumtion; konsumenter; köpbeteende; stigande matpriser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Matpriserna har under den senaste perioden ökat drastiskt i Sverige till följd av bland annat Covid-19 pandemin, kriget i Ukraina och klimatförändringarna. För den enskilde individen har detta gjort ett stort avtryck på matkontot när priset på livsmedel som kött, mejeriprodukter, frukt och grönsaker blivit dyrare. LÄS MER

  3. 3. "Vi håller i håller ut men det hjälper inte" : En studie om tre svenska restaurangägares upplevelser av coronapandemins konsekvenser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Elin Enqvist; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Pandemin har påverkat världen under 2020 och speciellt restaurangbranschen har varit i fokus för restriktioner. Svenska restaurangägare har varit upprörda kring hur de blivit påverkade av statens agerande och vilka konsekvenser det fått för deras verksamheter. LÄS MER

  4. 4. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Karlsson; Felicia Ericsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  5. 5. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Felicia Ericsson; Lisa Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; consumer behavior; buying behavior; impact; influencer marketing; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; konsumtionsbeteende; köpbeteende; påverkan; influensers marketing; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER