Sökning: "köpcentrum kth"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden köpcentrum kth.
1. Handelskvarteret Valvet : En fallstudie om konkurrensstrategier vid etablering av nytt handelskvarter
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Karlstad står inför sin största stadsomvandling i modern tid. Fler bostäder, utökad och förbättrad stadskärna, förnyad infrastruktur för både tåg-, buss-, bil-, gång- och cykelresenärer är delar av kommunens vision inför 2030. Handelsindex tyder på fortsatt goda förutsättningar till konsumtion. LÄS MER
2. The rent negotiation process and retail rents : The gap between retail and real estate owners in a transforming market
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : This study aims to examine what factors retailers and real estate owners deem important in the process of determining expected rent levels in today's climate within retail where e-commerce is growing at a quick pace. The elements of the research questions stand on the foundation of the theory of rational expectations as well as the theory of anchoring. LÄS MER
3. Impacts of shopping malls on the housing price - Evidence from Stockholm
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Shopping malls, as an important type of commercial facilities, are growing dramatically.They have gradually become one of the most dominant factors that can influence people's daily life as well as a city's economic development. People's willingness to pay for dwellings is also primarily associated with the surrounding commercial layout. LÄS MER
4. The Claw Machine Tivoliautomaten
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Claw machines have been around for about a century spreading joy and entertainment to people of all ages. They are usually seen in amusement parks and malls. In this Bachelors Thesis, one version of a claw machine will be constructed. LÄS MER
5. När galleriorna tystnar : En analys av köpcentrums framtid i en digital värld
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Städer har i århundraden bildats kring handelsplatser men i och med att världen blir mer och mer digital ser vi en förändring i hur konsumenter beter sig. Idag har handelsplatserna flyttat in hemmet, till våra datorer, vilket har gjort att den fysiska handeln har minskat och enligt prognoser är detta en trend som kommer fortsätta. LÄS MER