Sökning: "köpmotiv"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet köpmotiv.
1. Omni-kanalshandel för ett ökat konsumentvärde? - En kvantitativ studie om konsumtionsbeteende och kanalval i köpprocessen inom klädesbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Background: The use of different purchasing channels when looking for a piece of clothing has increased in recent years. Companies adapt to a greater extent to consumers’ growing need for accessibility and flexibility. LÄS MER
2. Att handla plus size-kläder : En studie av kvinnliga plus size-konsumenters köpbeteende.
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade andelen av överviktiga i Sverige skapar en växande efterfrågan av kläder i större storlekar. Det rådande utbudet uppfattas som bristfälligt och det finns ett begränsat antal klädkedjor som erbjuder kläder i större storlekar än storlek 42. LÄS MER
3. Country of origin - consumers’perception at the point of purchase of meat : a means-end chain analysis
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Focus of this study was on the underlying values behind consumers buying motives at the point of purchase of meat products in Sweden. Meat consumption in Sweden has increased and in 2012, almost 50% of all meat consumed was imported (SJV, 2013). LÄS MER
4. Småskalig vindkraft En undersökning om attityder och köpmotiv på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Konsument Y : Ungas konsumentbeteende i det nya decenniet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företags behov av att särskilja sig på dagens marknad är idag större än någonsin. Detta då konkurrensen har ökat och därmed antalet valmöjligheter. Med dagens teknologi är det även möjligt att kopiera allt som ett ”lyckat” företag gör. LÄS MER