Sökning: "köpprocessen tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden köpprocessen tjänster.

  1. 1. Investeringar i fonder - en känslomässig affär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Sovre; Hanna Åstrand; Dejan Maletic; [2022]
    Nyckelord :konsumentbeteende; fondsparande; emotioner; köpprocess; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investeringar i fonder - en känslomässig affär - En kvalitativ intervjustudie om svenskars konsumtion av finansiella tjänster och emotionella aspekter av konsumentbeteende. Seminariedatum: 2021-01-13 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Sovré, Hanna Åstrand, Dejan Maletic Handledare: Peter Svensson Nyckelord: konsumentbeteende, fondsparande, emotioner, köpprocess Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för vilka emotionella aspekter som påverkar de svenska fondspararnas konsumentbeteende och köpprocess i konsumtion av finansiella köp. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteenden under en världsomfattande pandemi : En kvalitativ studie som undersöker digitaliseringens roll under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Miriam Stierna; Madeleine Olsson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; Consumer buying behaviour; Digitalization; The buying process; Maslow´ hierarchy of needs; Covid-19 pandemin; Konsumentbeteende; Digitalisering; Köpprocessen; Maslows behovstrappa;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens relevans grundar sig i e-barometerns årsrapport gällande en påvisad ökning av svensk e-handel under år 2020. Följaktligen är syftet med denna studie att studera svenska kvinnors konsumentbeteenden inom detaljhandeln under Covid-19 pandemin med fokus på digitaliseringens roll. LÄS MER

  3. 3. Första, andra, tredje. Såld! : En kvalitativ studie om hur e-service quality påverkar konsumenternas köpbeteenden inom nätauktioner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ludwig Estedahl; Axel Gasslander; [2020]
    Nyckelord :e-service quality; buying process; word of mouth; electronic word of mouth; e-service quality; köpprocess; word of mouth; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : Fenomenet med auktioner är inget nytt begrepp, utan man har i flera decennier använt sig av liknande tjänster och nätauktioner har haft en positiv utveckling i takt meddigitaliseringen. I en tid där fokus ligger på hållbarhet blir nätauktioner allt viktigare genom deras arbete med cirkulär ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier och köpbeslut : en studie inriktad på sociala mediers inflytande på konsumentensköpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Izabelle Pondro; Isabell Olofsson; Donjeta Bibaj; [2020]
    Nyckelord :Buying process; Buying decision; Buying behavior; E-commerce; Social media; Consumers behavior.; Köpprocess; Köpbeslut; Köpbeteende; E-handel; Sociala medier; Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur sociala medier påverkar svenska konsumenters köpbeslut. Nya tjänster inom sociala medier såsom Facebook, Snapchat och Instagram har fått en ökad popularitet blandmänniskor. En intensiv teknikutveckling har bidragit till att konsumenter genomför sina inköp på en mängd olika sätt. LÄS MER

  5. 5. Konsumenternas köpprocess : En kvalitativstudie om konsumenters informationssökning och köpprocess av hemelektronikprodukter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jana Lesik; Desirée Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Consumer buying process; Information process; Home Electronics Products; 4P; Product; price; place and promotion; Köpprocess; Informationsprocess; Hemelektronikprodukter; produkt; pris; plats och påverkan.;

    Sammanfattning : Den ökade användningen av internet bland befolkningen har gjort att konsumenterna idag har lättare att införskaffa information om företag, produkter och tjänster samt göra prisjämförelser. På så vis besitter konsumenterna mer kunskaper om produkternas egenskaper. LÄS MER